Grind i trappa!

Merri24

Gift med forumet
Nå som frøkna har begynt å bevege seg rundt for egen maskin ser jeg behovet for et par-tre grinder i huset.

Men hva er billig og bra? Og hva bør en styre unna?

Ikea sine er greie og billige, men man må ha ganske smal trapp for å få den til å passe. Maks bredde er vel 86 cm eller noe sånt.[8D] Tenkte å kjøpe babydan sine brukt jeg[;)]

Vi kjøpte vår grind på skeidar. 199kr.
Veldig enkel grind!!

ORIGINAL: smash

Veldig enkel grind!!

Er det sånn som må skrus fast, eller er det sånne gummiknotter på?

ORIGINAL: Merri24

ORIGINAL: smash

Veldig enkel grind!!

Er det sånn som må skrus fast, eller er det sånne gummiknotter på?

Man må skru den fast.
Så kan man vippe den opp, eller åpne den på vanlig måte.
Veldig kjekk.
Vi kjøpte den for halvannet år siden eller noe da... Men de har de sikkert enda.

Kan få kjøpe min[8D] har ikke trapp der han åler[:D]

Trenger egentlig tre stk:) Men skal forsåvidt innom Ikea en tur til helga, og Skeidar kan jeg jo fyke innom en dag. Vil helst slippe å skru i veggen eller trappene..

Her ser du grinda... De kan stå sånn opplangs veggen, eller legges ned.

ORIGINAL: Cillia

Ikea sine er greie og billige, men man må ha ganske smal trapp for å få den til å passe. Maks bredde er vel 86 cm eller noe sånt.[8D] Tenkte å kjøpe babydan sine brukt jeg[;)]

Vi har den. Skal å gå an å forelenge den til ivertfall 100 cm[:)]

Vi kjøpte en fra BabyDan på tilbud, sånn helt vanlig, kjedelig lakkert trehvit, og den må skrus fast, men det var ikke så nøye for oss, for kjellertrappa er litt bortgjemt, og uansett i et område av huset som ikke er pusset opp enda. Grinda kan justeres i bredden, kan bli nokså bred.

BabyDan har vel også modeller som ikke trengs å skru fast, og modeller som er finere å se på enn vår er. Men ikke nødvendigvis de billigste tror jeg.

vi har helt vanlig tregrind til 350kr på reflex vi[:D]

ORIGINAL: Merri24

Trenger egentlig tre stk:) Men skal forsåvidt innom Ikea en tur til helga, og Skeidar kan jeg jo fyke innom en dag. Vil helst slippe å skru i veggen eller trappene..

Jeg pratet med selger av babyutstyr angående trappegrind. Øverste i trappen anbefales kun den modellen som skrus i veggen eller trappen. Den modellen som står i spenn kan gi etter hvis barnet skulle falle/lene mot grindenog barnet kan risikere å falle ned trappen. Nederst i trappen kan en bruke den som står i spenn.

ORIGINAL: *Kristoffers mamma*

har sett de har noen på ikea f.eks vi tenkte vi skulle kjøpe der, husker ikke prisen men står sikkert på www.ikea.no [:)]

den har vi[:D] den er kjempe grei! for du trenger ikkje skru den fast i trappa[;)]

Back
Topp