Grilltips

opus dei

Elsker forumet
Har dere noen gode grilltips??
Hva er favoritten.....kjøtt, grillspyd, salat, dressinger, annet tilbehør..etc...
Alltid spennende å prøve noen nyheter når grillsesongen er i gang[:)]

Får vann i munn når jeg tenker på grilling.....

Noe som er veldig godt ved siden av selve kjøttet, er:
Skikkelige ferske, kokte og varme nypoteter m/skall, litt smør oppå som smelter. I tillegg en god tomatsalat med saftige tomater, masse god olivenolje, rødløk, litt presset hvitløk, noen dråper sitron og litt krydder (oregano). SNADDER!! BØR PRØVES!!

jeg skal grille i ettermiddag mmmmmmmmm.. [:D].. skal ut å handle grill tilbehør etterpå.. jaffsssssssssssssssss[:D]

miskolber med smør og salt i aluminiumsfolie!! NAM[:)]

Synes det er kjempegodt med grillet fisk i aluminiumsfolie også jeg... Kan ha det man liker av krydder evnt. sitron inni. Blir jo sååååååå saftig! Nam nam!

ORIGINAL: bondekone

Jeg lager noe som hetter eggesalat
4 egg hardkokte
1 pk med majones
sylteagurk mix
løk
mais

finn hakk egga, blandes i majonesen, ha i så mye du vil av sylteagurkmixen(kan også byttes ut med sylteagurk som er finnhakket, men da må en bruke litt av vesken det ligger i) finnhakk løk som blandes i og mais
Noen ganger har jeg i poteter og finnhakket isbergsalat

Denne så skikkelig god ut, må prøves skjønner jeg.
Hva passer den best til?

Mine to favoritter:

Laksefilet i aluminiumsfolie med salt og pepper, med løk og en klatt smør i, på slutten av steketiden legges en skje creeme fresh inni, serveres med kokt potet og raspet gulerot! evt salat med eplebiter!

Baconsurret kyllingfilet- surr bacon rundt kyllingfileten og grill (lønner seg å legge aluminiumsfolie under), server med grillede asparges (ferske) oppkuttede mailkolber og cherrytomater (grillet i a.folie) + ris

[;)][;)]

ORIGINAL: gammonbaby

Vi grillet i går, da hadde vi marinert kalkun, som vi stekte på grillen sammen med champignon, tomat, potet og løk. På de ferdigstekte potetene hadde vi kryddersmør, og så potetsalat ved siden av.... Holdt på å spise meg ihjel jeg... Og så masse is etterpå[:)]

Jammi!![:D]

Noe som er sinnsykt godt er AVIOLI. En form for sennepssaus (kryddersaus), fra Ridderheims.
Den passer til både kjøtt og fisk. En vinner som dere må prøve!![:)]

Back
Topp