Grilltips!

*Labambie

Forumet er livet
Jeg er så lei de "vanlige" tingene man putter på grillen. Pølser, burgere (både små og store, av alle sorter kjøtt), koteletter.. Ja, de vanlige tingene man griller. Potetsalat og grønn salat like så. 

Så hva griller dere? Vi har grilla i 3 dager nå, og jeg er lei. I dag har jeg ikke orka en gang. Tips? Ikke fisk. 

Skjærer kyllingfilet opp i tynne strimler, legger de i marinade en stund, og trer de innpå sånne pinner. Kjempe godt og ungene digger det :)

Indrefilet av svin, kyllingfilet, flintstek, spareribs (eller noe :P).. Ja, det meste kan vel grilles igrunn!

Veldig godt med grillet maiskolbe og ovnsbakte poteter som tilbehør :)

LittleMonkey skrev:
Indrefilet av svin, kyllingfilet, flintstek, spareribs (eller noe :P).. Ja, det meste kan vel grilles igrunn!

Disse går under de "vanlige" tingene  I går hadde vi baby back spareribs og flintstek. Godt det altså, men holdt med det. 

nussnøff skrev:
Skjærer kyllingfilet opp i tynne strimler, legger de i marinade en stund, og trer de innpå sånne pinner. Kjempe godt og ungene digger det :)

Det hørtes godt ut! Hva putter du i marinaden? 

mini_mamma skrev:
http://www.klikk.no/mat/spise/article478167.ece

Dette her er veldig godt ;)

Ja, det husker jeg at jeg så på tv! En tv-kokk som reiste rundt med en campingvogn som så ut som en brødrister. Han lagde det. Men det tar jo litt tid da, og det har vi ikke så mye av på hverdagene. Men til helgekosen er det jo knall! 

Restemiddag kan også grilles :-) Ta kjøttrester (kottisser, pølser, kylling eller hva nå det skulle være) og finhakk. Kan godt ta med kokte poteter hvis man har det også. Bland det sammen med grønnsaker man liker, og stapp det oppi en uthula paprika. Topp med litt ost og pensle med litt olje. (er også digg med fetaost i blandingen, men ikke alle unger som liker det så godt)
Ha på grillen til osten er smelta og paprikaen passe myk. Snadder!!

Jeg kjøper de ferdig marinerte kyllingfiletene på Rema (grillserien deres). Knallgode!

Slår jeg på stortromma lager jeg maiskrem og... (kok opp maiskolber, skjær av maisen, kjør det i stavmikser og ha oppi fløte, smør og salt. Kok opp en gang. Snadder!

Annet tilbehør jeg har er sjampinjong. Fersk sjampinjong i biter med olje og finhakket hvitløk og krydder, Legger det i folie og lar det putre på grillen :)

Labambie skrev:

nussnøff skrev:

Det hørtes godt ut! Hva putter du i marinaden? 

Lenge leve latskapen, så jeg pleier å kjøpe sånne ferdige marinader ;) Jeg pleier å bytte på hva jeg kjøper, men hvitløksmarinade er veldig godt til kylling :)

Labambie skrev:

LittleMonkey skrev:

Disse går under de "vanlige" tingene  I går hadde vi baby back spareribs og flintstek. Godt det altså, men holdt med det. 

Hva med nabokatta?

LittleMonkey skrev:

Labambie skrev:

LittleMonkey skrev:

Hva med nabokatta?

Gubben er allergisk mot katter 

Labambie skrev:

Gubben er allergisk mot katter 

Nei, vet du...
Når det er så vanskelig så gidder jeg ikke komme med noen tips..... 

Urk..

Det er jo bare fantasien som hindrer deg når det gjelder grillmat:) Hva med å kutte indrefilet av okse i biter, ha det på spyd, lage foliebakte grønnsaker og grillet bakt potet. Nydelig:)

Du sier at du ikke vil ha tips, gjelder det all sjømat? Hvis ikke kan jeg anbefale å grille kongereker og kamskjell. Ellers kommer jo grillspyd under "det vanlige", men det er så mye godt å tre på! Grønnsaksspyd med løk, paprika. Tomat, squash, sopp...godt med krydrede biffstrimler på også. Ellers kan man jo grille fyllte tomater eller paprika, som nevnt. I stedet for salat kan du jo grille pitabrød og fylle med all slags snadder!

Kyllingfilet med krydderost inni og bacon rundt, bacondadler, champignon med ost og kvitløk oppi.
Ingen sjømat? Ikkje scampi ein gang? Hmm, scampi med sweet chillisaus e nydelig og enkelt, men viss du ikkje likar noko sjømat så utgår jo det da...

Til dessert er det forresten godt å grille frukt med mashmallows oppå, for eksempel fersk fiken med mashmallow, eller banan som du lager ein liten sprekk i og fyller opp med sjokolade, nam....

Marinert ytrefilet av svin griller vi ofte, det er sinnsykt digg! 
Ellers går det mye i biff, potetbåter på grillen med god olje og godt krydder og marinert kalkun/kylling bryst. 

I salaten er det veldig godt med litt ost og vannmelon til grillmaten, eller med marinert fetaost.

Biff på grillen er jo utrolig digg da 

Grilla frukt er godt til maten..

Blir sinnsykt fort lei grillmat selv jeg, er ikke flink til  å variere i det hele tatt

tortillalomper med sennep, ei litt sterk kryddret påleggspølse og ost.
Rulles inn i aluminiumsfolie og slenges på grillen (evt bålet..digg turmat;)

Back
Topp