Grillmat

På grillen (ikke alt på en gang):
- Har svin indrefile
- Marinert kyllinfileer
- Maiskolber
- Store sjampinjonger med baconost og hvitløk i hullet etter stilken
- Diverse pølser
- Grillribbe
- Lammecarre
- Koteletter
- Biff
- Paprika
- Hjertesalat delt i 2
- Tomat delt i to med parmesan på
- Andelår
- Diverse ferdig grillkjøtt fra butikken
- Vannmelon
- Banan med sjokolade inni i folie
- Diverse fisk i folie med grønnsaker
- Scampi
- Ildfast form med diverse strimlet rotgrønnsaker, krydder, urter og olje
- Vanlige burgere
- Fiskeburgere

Og sikkert mye, mye mer jeg ikke kommer på i farten, alt kan grilles :p

Ikke grillet tilbehør er ofte en salat av ett eller annet slag.
- Salet, vannmelon, fetaost
- Salat, røde druer delt i to, hvit castello, spekeskinke, balsamico og olivenolje
- Salet, agurk, mais, paprika
- Waldorfsalat
- Potetsalat
Og så videre

Last edited:
På grillen (ikke alt på en gang):
- Har svin indrefile
- Marinert kyllinfileer
- Maiskolber
- Store sjampinjonger med baconost og hvitløk i hullet etter stilken
- Diverse pølser
- Grillribbe
- Lammecarre
- Koteletter
- Biff
- Paprika
- Hjertesalat delt i 2
- Tomat delt i to med parmesan på
- Andelår
- Diverse ferdig grillkjøtt fra butikken
- Vannmelon
- Banan med sjokolade inni i folie
- Diverse fisk i folie med grønnsaker
- Scampi
- Ildfast form med diverse strimlet rotgrønnsaker, krydder, urter og olje
- Vanlige burgere
- Fiskeburgere

Og sikkert mye, mye mer jeg ikke kommer på i farten, alt kan grilles :p

Ikke grillet tilbehør er ofte en salat av ett eller annet slag.
- Salet, vannmelon, fetaost
- Salat, røde druer delt i to, hvit castello, spekeskinke, balsamico og olivenolje
- Salet, agurk, mais, paprika
- Waldorfsalat
- Potetsalat
Og så videre

Okei, jeg kommer på middag til deg ila sommeren ❤️

Jeg er ganske enkel i grillveien altså. Jeg elsker pølser!!! Ostepølser, baconpølser, krydderpølser :hilarious:

Vi liker svinekoteletter gjerne sommerkoteletter, marinerer i bbq honning marinade (slenger sammen det jeg har)
Tilbehør er altid potet, bakt i alufolie eller kutta opp med skin og bakt i ovn. Maiskolber eller mais vendt i smør salt pepper og litt chilli. Kalde dressinger gjerne med hvitløk. ovnsbakte grønnsaker, smørtstekte gulrøtter osv osv :)

Hva griller vi ikke?

Vi griller svin, i form av koteletter eller filet grillribbe, eller steik, eller... Ja.
Vi griller oksekjøtt.
Vi griller kylling.
Vi griller et utvalg gode pølser. Og grillpølser.
Vi har grillet pizza også.
Og fisk.
Og burgere.
Og fiskeburgere, altså fiskekaker.
Og grillspyd med litt av hvert, det elsker jeg.

Vi griller ikke får, kom jeg på, for der er ikke vi (i alle fall jeg) så glad i.

Tilbehør er ofte enkelt med ris og salat og en saus, men liker også å grille poteter, halve poteter med krydder på, nam.
Eller så lager vi alu-pakker med potet, gulrot, sopp, løk, paprika, brokkoli og blomkål. Alle får ta det de vil. Grille maiskolber.

Vi griller ofte. Er været brukbart lages maten på grillen selv om temperaturen tilsier at vi spiser inne. Å grille er en måte å lage mat på som jeg synes er veldig god, ikke en "happening". Mannen er ikke vant til det hjemmefra. Vi er hos svigermor på ferie nå og innviet grillsesongen for henne forrige uke. Hun griller (eller altså, får mannen min til å gjøre det) et par ganger i løpet av vårt opphold på halvannen til to uker, hver sommer. Svigerfar bruker grillen vesentlig mer, men langt mindre enn oss. Det er høyst uvanlig at jeg lager middag inne dersom det ikke regner og kalenderen viser et sted mellom mai og august. Vi griller også i april og september, om været tilsier det.

Hva griller vi ikke?

Vi griller svin, i form av koteletter eller filet grillribbe, eller steik, eller... Ja.
Vi griller oksekjøtt.
Vi griller kylling.
Vi griller et utvalg gode pølser. Og grillpølser.
Vi har grillet pizza også.
Og fisk.
Og burgere.
Og fiskeburgere, altså fiskekaker.
Og grillspyd med litt av hvert, det elsker jeg.

Vi griller ikke får, kom jeg på, for der er ikke vi (i alle fall jeg) så glad i.

Tilbehør er ofte enkelt med ris og salat og en saus, men liker også å grille poteter, halve poteter med krydder på, nam.
Eller så lager vi alu-pakker med potet, gulrot, sopp, løk, paprika, brokkoli og blomkål. Alle får ta det de vil. Grille maiskolber.

Vi griller ofte. Er været brukbart lages maten på grillen selv om temperaturen tilsier at vi spiser inne. Å grille er en måte å lage mat på som jeg synes er veldig god, ikke en "happening". Mannen er ikke vant til det hjemmefra. Vi er hos svigermor på ferie nå og innviet grillsesongen for henne forrige uke. Hun griller (eller altså, får mannen min til å gjøre det) et par ganger i løpet av vårt opphold på halvannen til to uker, hver sommer. Svigerfar bruker grillen vesentlig mer, men langt mindre enn oss. Det er høyst uvanlig at jeg lager middag inne dersom det ikke regner og kalenderen viser et sted mellom mai og august. Vi griller også i april og september, om været tilsier det.

https://m.youtube.com/watch?v=N487tPEzluc

Fredde fra Solsidan burde jo vært selvskrevent familiemedlem hos dere :D :hilarious:

Back
Topp