Grillmat

• Trådstarter Trådstarter mrspurple
  • Opprettet Opprettet
M

mrspurple

Guest
Er det sånn at vi ikke kan ha mat som er grilla med kulegrill? Har hørt det er noe i tennvæsken vi ikke skal ha, eller har jeg hørt feil?

Har aldri hørt før.. Har spist grillmat fra kulegrill jeg...

Kan jeg aldri tenke meg er noe problem, da tennvæsken fordamper/brenner opp nesten med engang og man dessuten legger jo ikke maten på grillen med engang!
Maten må jo bare være skikkelig stekt,altså gjennomstekt. :)
Kose dere med grillmat:D

Kan jeg aldri tenke meg er noe problem, da tennvæsken fordamper/brenner opp nesten med engang og man dessuten legger jo ikke maten på grillen med engang!
Maten må jo bare være skikkelig stekt,altså gjennomstekt. :)
Kose dere med grillmat:D
Det stemmer. Man skal gjøre MYE feil (f.eks søle tennvæske direkte på maten) før man tar skade av grilling. La tennvæsken trekke inn som vanlig, tenn opp som vanlig - og når kullet er klart, grill og kos deg :)

Aldri hørt noe om. Jeg sverger til kull, og har grilla endel ganger hjemme i sommer.

Termin 1.februar 2014

Holder meg unna selve opptenninga, så jeg ikke puster inn tennvæske (mye fordi jeg blir kvalm av lukta, det er ikke farligere å puste inn enn f.eks. bensin), men når maten er ferdig, gnafler jeg den i meg med god samvittighet.

Hvis man tar av risten før man har på tennvæske og tenner opp minst 10min før man legger på maten, så ser jeg ikke problemet..
men jeg sverger til gass.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Back
Topp