Grille i ovnen

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Neste uke er det bursdag her i hus og mange kommer langveis ifra, føler derfor press på at maten skal kunne spises av alle og at alle vil spise.

Men utfordringen er da at det kommer folk med intoleranse mot gluten og laktose samt ei som ikke spiser maten vi vanligvis spiser, dette er da et barn så vil ikke at det skal bli ekstra styr med mat kun til henne heller for vår jente som blir 5 år bryr seg ikke og spiser det meste.

Har funnet ut at vi kan prøve å grille i ovnen samt ha wienerpølser ved siden av, tanken er da å grille grillspyd, med oksekjøtt og med kylling samt type flintstek bare oksekjøtt og div grønnsaker og muligens steke hamburger i stekepanne.

Men noen som har gjort noe lignende og hvordan burde vi gjøre det?
Får ikke grillet vanlig pga flere ting.

Har du grillelement i ovnen (det er jo i de fleste) så skal det kunne gjøres det altså. Høres ut som en fin løsning :)

Har du grillelement i ovnen (det er jo i de fleste) så skal det kunne gjøres det altså. Høres ut som en fin løsning :)
Ja har det men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram.
Ikke den mest brukte funksjonen men med alle mulige ting man skal tenke på tenker jeg dette blir lettest så slipper jeg lage flere ulike middager :)

hver gang jeg har prøvd å grille i ovnen blir det svart :p kan hende jeg ikke gjør det riktig,men har funket dårlig her.

Ang maten så tror jeg rent kjøtt og grønnsaker er et smart valg! kanskje med en god salat og hjemmelaget potetsalat, samt ris til ?

Mat på rist, brett under, Grillelement på,varmen på høyt ikke maten FOR LANGT OPPE siden varmen i disse elementene blir stor. Følg med, snu underveis og juster varmen eller avstanden.

Ikke at jeg har mye erfaring med det, men vi bruker det da av og til for "finish" på noe mat etc. (Men grille gjør jeg stort sett ute)

Du kan evt steke grillspyd og sånt i stekepanne og varme det i ovnen?

hver gang jeg har prøvd å grille i ovnen blir det svart [emoji14] kan hende jeg ikke gjør det riktig,men har funket dårlig her.

Ang maten så tror jeg rent kjøtt og grønnsaker er et smart valg! kanskje med en god salat og hjemmelaget potetsalat, samt ris til ?

Tilbehør blir ihvertfall salat og div brød som lomper, hamburgerbrød og Tortilla, ris spiser vi generelt mye av sånne begrenser gjerne det [emoji4]

Men er redd for å brenne det og gjøre det totalt umulig å spise [emoji54]

Du kan evt steke grillspyd og sånt i stekepanne og varme det i ovnen?
Vil ha den grill følelsen og ikke bare stekt, vurderer og ta biff grillspydene i ovnen på ekstrem lav varme tidlig så de ikke skal bli seige men ikke prøvd ut før.

Mat på rist, brett under, Grillelement på,varmen på høyt ikke maten FOR LANGT OPPE siden varmen i disse elementene blir stor. Følg med, snu underveis og juster varmen eller avstanden.

Ikke at jeg har mye erfaring med det, men vi bruker det da av og til for "finish" på noe mat etc. (Men grille gjør jeg stort sett ute)
Takk, vurderer å prøve i helga for vil ha godt resultat neste lørdag [emoji6]

Stek/grill i stekepanne og sett de i ovnen på 50grader så holder det varmen uten å steke mer[emoji5]

Men blir for eksempel grillspyd gode da?

Jeg hadde helt klart gjort det sånn. Å grille noe i ovnen på grillprogram vil ikke gi den samme stekeskorpen som ved steking på grill eller i stekepanne, det er også større fare for at kjøttet blir tørt i ovnen, man skal alltid stele kjøtt i panne før det går i ovnen, det er jo for å "lukke" kjøttet og forhindre at kjøttet blir seigt og tørt[emoji4]

Last edited by a moderator:
Det blir jo ikke tørt om det ikke ligger for lenge?

Back
Topp