Grille i bryllup! Noen?

Julenissen

Betatt av forumet
Er det noen her som har hatt eller vært i et "grillbryllup". Med festen i telt og
griller og grillkokker?

Hva serverte dere til forrett, hovedrett og dessert?

Fortell gjerne litt ellers om opplevelsen!=D

Har ikke hatt det, men det hørtes jo koselig ut syns jeg!

Jeg var i bryllup med grillfest etterpå, det var det fineste bryllupet jeg har hvert i :) bedre det enn å sitte inne et sted å få servet rått flatbanka kjøtt og blåskjell eller mat du aldri har hørt om, bare fordi det skal være så fint og flott :P med tanke på hva gjennomsnittsmannen liker aller best;)

Vi ble servert en del kjøtt av forskjellig dyr mener jeg. Fantastiske salater og sauser til.Husker det var både forrett og middag. De hadde også oliven i små glass stående på bordet med forskjellig dressinger og senneper. søren også, jeg husker ikke hva det var slags kjøtt, men jeg husker det var veldig godt :)

Det var dekket under telt og det var vel 2 hesteskoer med bord. vi ble servert ved bordene. sommerblomster på til dekor og lys. alkoholen ble holdt kald i skuffa på traktoren, med iskaldt vann og masse isbiter, det var litt artig :)  ellers var det vin, brus og vann.

Kaker og kaffe ble satt ut til slutt:) fantastisk flott bryllup og grilling kan anbefales ;)

Jeg har ikke vært i, men vet at det er slik vi skal ha brullypet vårt ;)

Leie inn kokker som står å griller masse forskjellig kjøtt,grillspyd og digg!. 
Og ha resten som et koldtbord hvor de går å forsyner seg med tilbehøret selv ettersom hviken type kjøtt de valgte. 

Dessert har jeg ikke tenkt på ennå, tror ikke vi skal ha forrett heller..

Kanuttta skrev:
Jeg har ikke vært i, men vet at det er slik vi skal ha brullypet vårt ;)

Leie inn kokker som står å griller masse forskjellig kjøtt,grillspyd og digg!. 
Og ha resten som et koldtbord hvor de går å forsyner seg med tilbehøret selv ettersom hviken type kjøtt de valgte. 

Dessert har jeg ikke tenkt på ennå, tror ikke vi skal ha forrett heller..

jeg mener vi hadde noe grillspyd med litt lett kjøtt og grønsaker til forretten jeg om jeg ikke husker helt feil:)
 det tror jeg blir et flott bryllup med grillings :)

Vi har vurdert å grille kjøttet i vårt bryllup. Kjøkkenet er ikke så stort.. og grillet marinert kjøtt slår det meste og med godt tilbehør kan maten blir raskt ferdig :)). Men planen er ikke klar enda... 

vi gjorde det for akkurat 4 år siden i dag. bestilte diverse kjøtt og fisk sammen med tilbehøret(fløtepoterer,bakte poteter,kokte poterer, diverse,salater,dressing og sauser) og hadde 2 stk bekjente koker til å grille. vi serverte det som en grillbuffe og hadde ikke forrett, men vi hadde en nydelig spesial bestilt iskake fra hennig olsen is og friske jordbær til dessert.

Vi grillet i vårt bryllup. Vi feiret bryllupet i ett stort flott grillhus på en lokal badestrand. Naboen som er kokk grillet til 60 personer. Allslags kjøtt, svin, kylling, pølser, hamburger, elg, hjort, laks, og masse godt tilbehør. Salater og dressinger, brød og potetsalater. Til forrett hadde vi spekeskinke med melon og en fantastisk mint saus, og til dessert hadde vi lune skogsbær med is. Det var en kjempe suksess, og alle var kjempefornøyde med måten maten var lagt til på. Anbefales!

Tusen takk for svar alle!:D

Har planer om å grille i bryllupet vårt til neste sommer!

Men dere som hadde grilling, hvor mye betalte dere sånn ca.
for maten? (og gjerne drikke). Vi skal ha rundt 60-70 gjester.

Me betalte ca 10 000 for maten, og 2000 til henne som var kokk. Drikke kom på ca 15000 tror jeg det var. Mat og drikke til70 stk.

Jeg drømte om å grille en hel gris
Men kom til at det ville bli for dyrt for oss å ha en kokk der hele tiden som skar opp og styrte.

Grilling i bryllup høres bare utrolig deilig ut! Bare tenk på den gode lukten og alt en kan ha til!
Likte veldig godt den traktoren som "bar", he he!

Som dessert hadde vi panna cotta med friske bringebær og bringebærsaus servert i porsjonsglass. En kan jo lage sånne og sette de frem på en buffet og det er en frisk men søt dessert som kan passe etter et tyngre hovedmåltid.

Back
Topp