Grethe Roede

katzi

Andre møte med forumet
Hei!

Er det noen som går/har gått på Grethe Roede kurs her?
Jeg går ikke på kurs, men følger bare boken. Har meny 2.
Hva er deres erfaringer, hvor mange kilo gikk dere ned?
Jeg er motivert..men synes det er mye å sette seg inn i.
Kunne jo ikke en dritt om kalorier fra før..å nå sitter jeg med boken hele tiden..hehe.

Jeg går kurs nå. Ser ikke på det som et kurs, men en livsstilforandring. Har ikke gått ned så mye, men merker nå at kroppen forrandrer seg. Jeg har også meny 2. Og det største problemet mitt er å spise alle kalorier. Men det begynner å gå seg til. Før så spiste jeg frokost og kanskje en lunsj for så å ikke huske å spise før middag/kvelds mellom 21/23. Så begynner å få inn mat hele dagen.
Liker at jeg endelig har blitt mer bevist på hva jeg putter i kroppen, blir faktis til at jeg ikke får brukt opp frimerkene. Savner ikke det søte, men savner øl( nå høres jeg ut som en alkis hehe) har kjøpt tre roede kokebøker, har laget myyye godt derifra.

Men spiser du:
frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat. 3 frukter per dag pluss tre melkeprodukter?

ORIGINAL: katzi

Men spiser du:
frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat. 3 frukter per dag pluss tre melkeprodukter?

Prøver på det ja. Men jeg fant ut at jeg måtte legge flere kalorier i frokost og lunsj. Så kveldsmaten ble mer som et mellommåltid. Melkeprodukter kan jo være så mangt osten på brødskiva osv.

Hva spiser du f.eks til frokost og lunsj da? Hva gjør du får å legge flere kalorier i det?

Jeg spiser enten 2 grove brødskiver til frokost, eller 4 knekkebrød..det samma til lunsj. Til mellommåltid blir det enten 2 knekkebrød eller 2 rugsprø. Jeg drikker melk til frokost og lunsj..før drakk jeg bare juice, det har jeg kuttet ut nå. Ellers drikker jeg mye vann..så blir det middag..så blir det enten 2 knekkebrød eller 1 grov brødskive til kveldsmat med en lett yoghurt og en kopp te.

ORIGINAL: katzi

Hva spiser du f.eks til frokost og lunsj da? Hva gjør du får å legge flere kalorier i det?

Jeg spiser enten 2 grove brødskiver til frokost, eller 4 knekkebrød..det samma til lunsj. Til mellommåltid blir det enten 2 knekkebrød eller 2 rugsprø. Jeg drikker melk til frokost og lunsj..før drakk jeg bare juice, det har jeg kuttet ut nå. Ellers drikker jeg mye vann..så blir det middag..så blir det enten 2 knekkebrød eller 1 grov brødskive til kveldsmat med en lett yoghurt og en kopp te.

frokost i dag 4 stk rågi (wasa) fløtemysost og bringebærsylte. 374 Kcal
Lunsj 2 grovbrødskiver med prim 266 Kcal

Lager ofte omelett til lunsj også, med kokt skinke og purre.

Vannet er viktig, 8-10 glass om dagen.

Jeg går også på grete roede nå. har meny 4, da jeg ammer tvillinger. På 4 uker har jeg gått ned 6,1 kg, så er super fornøyd[:D]

For å komme opp i nok kalorier, kan man spise litt majones på brødskiven eller ta en spiseskje med rosiner på havregrøten. En liten neve med nøtter til kveldes får også opp kalorinivået.

Men hvordan trener dere? Å hvor ofte?
Med meg blir det bare til at jeg går meg turer..i uken her har det blitt 3 turer.
Lastet ned 30 days shreed å prøvde det en dag, men ble noe tøft for meg ennå. Hadde rå vondt i føttene flere dager etterpå.

har ei trilleløpe på nesten 7 km jeg prøver å gå offte. Og så trener jeg styrkeøvelser med ball flere ganger om dagen. Ikke lange øktene men.

har gått på det i 4 uker nå, går på meny 2, og har tatt av meg 4 kilo og gått inn 27,5 cm, og ned en bukse str,går egentlig bra,men er dårlig på å bruke frimerkene mine[:-]

Back
Topp