Grete Roede kurs for gravide?

pineapple

Elsker forumet
Er det noen som har prøvd eller har tenkt å gå Grete Roede kurs for gravide? Jeg har en goood del kg for mye, og ønsker ikke gå opp mer vekt enn nødvendig i svangerskapet. Dette pga farene og komplikasjonenene med overvekt i graviditeten.
Har gått 2 GR kurs før, men aldri over nett. Synes kursene er ganske dyre, derfor lurer jeg på om det er verd det? Eller kan det være like lett og bruke www.vektklubben.no ?

Hei!
Jeg har selv gått 2 GreteRoede kurs tidligere, og jeg var svært fornøyd. Dersom det vil medføre økt risiko for det selv og barnet at du legger på deg så kan det jo være en god ide å ta et slikt kurs. Jeg anbefaller deg ikke å bare bruke vektklubben.no ettersom det kan være vanskelig å vite hva man bør spise og hvilke næringsstoffer som er essensielle under et svangerskap. Det kan også være vanskelig å vite hvor mange kcal/dag som er passende for akkurat deg i ditt svangerskap. Veiledning vil derfor være viktig.

Dersom du allerede kan en del om ernæring i svangerskapet så er jo regelen å spise passelige mengder og å spise ofte. Grønnsaker og frukt, folat (de første 12 ukene) jern (leverpostei) og C-vitaminer er også viktig. Dersom får i deg riktig næring, spiser lite og ofte så er ikke risikoen stor for at du legger på deg unødvendig mye.

Lykke til! 

Ja, det er jo det som er. Jeg kan jo reglene kjempe godt, og har jo både bok 1 og 2. Men føler at det er enklere å være på kurs enn å holde på på egenhånd. Men har jo aldri prøvd internettkurs, og ser for meg at det ikke er like motiverende som når man har fastekurskvelder?
De 2 kursene jeg har gått på før brukte jeg meny 1, og har hørt at man skal begynne med 1 meny over enn da man skulle gå ned i vekt. Så det tilsvarer meny 2 for meg, 1600kcal.
Jeg bruker kosttilskudd for gravide, og har jo en bok om kosthold og svangerskap som jeg kan kombinere med eget opplegg. Hmm, jeg kan jo prøve på egenhånd først og dersom det ikke går, så kan jeg hive meg på et internettkurs?
Er det noen av dere som har prøvd både vanlig kurs og internettkurs? Hva var best?

Jaaaa, kjempe forslag :)) Det likte jeg! Så kan vi motivere hverandre og legge inn gode og sunne oppskrifter!
Men målet må vell å være å ikke legge på seg mer enn nødvendig, da man ikke skal slanke seg når man er gravid?

Jeg er med, hvis det fins en diett som inneholder 1-2 wienerbrød pr dag...[:D]
og salt & pepper potetgull...

ORIGINAL: CogJ

det er helt rett.. Men med sunn fornuftig og riktig mat så kan man jo gå litt ned på en rett måte.. Hvis jeg lærer meg å spise rett, vil jeg garantert gå ned i vekt [:)]

Har ikke lyst på cola [:D] HELDIGVIS... hehe

Ja, sant det, det gjør nokk jeg også. Men man trenger jo ikke bare spise magert, fet fisk er jo kjempe sunt, men inneholder mange kcalorier. Nei, det viktigste er vell å få i seg de riktige næringstoffene, ikke være sulten og ha det bra med seg selv. Samtidig som at man kan skjeie litt ut på lørdagene :) Synes jeg iallefall!

jeg er på GR internett kurs nå jeg. men kommer ikke til å gå vidre på kurs. skal heller prøve å spise sunt og holde meg på den smale sti.. gikk opp 25 kg. og har nå fått bort alle svangerskapskiloene fra forrige svangerskap. er veldi lykkelig pga det :)

men er faktisk livredd for å gå opp like mye eller mer, det er det største marerittet med hele svangerskapet, skulle heller født 4 ganger istede for å slite slik jeg har gjort de siste 2 årene med vekta. det er forferdelig å føle seg som en hval i klær :( unner ingen dette..

men er jo sykelig vanskelig å holde seg unna snop og fy fy mat.. [:(]

Back
Topp