Gresspollen?

Liz82

Glad i forumet
Flere som sliter med gressallergi her? Hadde tenkt å holde meg unna allergimedisin i år, men etter å vært en del ute i dag, så ble jeg helt tett i nese og klør i halsen når jeg skulle legge meg i kveld. Lurer på om jeg ble litt for tøff og burde hatt medisin allikevel..

Er kun en type som funker på meg, kestine tabletter. Eller så får jeg bare legge meg oppi en båt og drive rundtomkring på sjøen til sesongen er over :)

Flere som sliter med gressallergi her? Hadde tenkt å holde meg unna allergimedisin i år, men etter å vært en del ute i dag, så ble jeg helt tett i nese og klør i halsen når jeg skulle legge meg i kveld. Lurer på om jeg ble litt for tøff og burde hatt medisin allikevel..

Er kun en type som funker på meg, kestine tabletter. Eller så får jeg bare legge meg oppi en båt og drive rundtomkring på sjøen til sesongen er over :)

Jeg er veldig plaget med pollen. Jeg unngår tabletter helt, men tar spray de verste dagene. Legene er vel egentlig ikke enig om hvilke som er tryggest, men satser på spray siden den virker mer lokalt :)

Jeg har ekstrem allergi. Også gress og pollen. Har slitt skikkelig i år. Var hos en spesialist på haukeland (bor selv i stvg) for 2 uker siden. Jeg fikk streng beskjed om å aldri utelate å ta allergi medisinen selv om jeg var gravid. Det påvirker fosteret. Forsto/husket ikke helt hva hu sa da jeg var ekstremt kvalm etter flyturen og sto med hode i en pose...hehe. men følte hun sa noe om oksygen overførsel. Men uansett så har jeg skrevet til tryggmammmamedisin.no eller hva det heter. Der sier de man jan ta de fleste tabletter og produkter. De spesifiserer hva en kan ta mao.

Jeg er veldig plaget for tiden. Tar foreløpig kun saltvannsspray, men hadde ikke klart meg med bare det hvis jeg skulle jobbet og ikke hatt ferie nå. Skrev til trygg mammamedisin og de sa man burde ta lokalt først (nesespray og øyedråper) før man tar tabletter. Men mange tabletter er ok å ta, Google trygg mammamedisin og allergi, så kommer det opp en artikkel med hva de anbefaler. Er sikkert uansett lurt å snakke med legen hvis du er veldig plaget.

Er veldig plaget med allergi så må ta cetrezin hele året. Både lege på kk, jordmor på kk og legen min sier at den går fint å bruke som gravid :-) Ta en tlf til legen din og hør om den du bruker kan brukes når du er gravid :-)

Prøvde meg uten, kun med øyedråper - men det var bare å krype til korset og få ny resept på aerius. Nå er jeg helt fin og klarer dagene som normalt :) de tablettene skal være trygge ifølge legen min.

Ja, er også plaget. Tar cetrizin på kvelden, da slipper jeg å gå rundt som en zombie hehe.

Hmmm, har klart meg helt fint til i går kveld da jeg skulle legge meg. Nå går jeg rundt og nyser. Legen min sier at jeg skulle prøve uten først :) så skal jeg inn neste uke til svangerskapskontroll og da kan jeg spørre.

Blir det ikke verre enn nå, skal jeg klare å la det være. Er ikke alltid tablettene har fungert uansett her, da har jeg måttet opp i dobbel dose. Får prøve å få noe saltvannsspray og evt allergi nesespray om det blir verre.

Får certizin da den er trygg nå. Ellers går på veldig sterke medisin og mange. Multi allergiker. Hørte fra legen og en skal aldri slutte på allergi medisin selv om gravid.
Skal til spesialist i morgen for å se nærmere hva kan bruke sa kjenner meg ikke på topp av certizin.

Føler jeg ikke slutter på medisin da jeg kun tar den litt før pollensesongen starter og til høsten.

Cetrizin blir jeg veldig sløv av og den virker noe dårlig på meg.

Fikk beskjed av min lege at spray og dråper var fy fy, da dette ikke skulle tas under graviditet. Dette er ofte sterkere og selvom det virkelig lokalt, så blir stoffer fraktet rundt i kroppen og til fosteret. Men lege sa at cetrizin og zyrtek er ok, men tas kun ved behov :)

Du kan ikke bruke cetruzin? Jeg gikk uten allergimedisin en liten uke å ble noe inni hampen dårlig, så anbefales ikke. Jeg går til vanlig på aerius men pga svangerskap måtte jeg bytte til den andre, funker fint på meg den

Fikk beskjed av min lege at spray og dråper var fy fy, da dette ikke skulle tas under graviditet. Dette er ofte sterkere og selvom det virkelig lokalt, så blir stoffer fraktet rundt i kroppen og til fosteret. Men lege sa at cetrizin og zyrtek er ok, men tas kun ved behov :)
Jeg har fått beskjed at jeg kan ta både nesespray og øyedråper, så rart at man får forskjellige beskjeder på samme ting.

Jeg har fått beskjed at jeg kan ta både nesespray og øyedråper, så rart at man får forskjellige beskjeder på samme ting.
Det med spray og dråper leste han rett ut fra felleskatalogen. Så jeg så det selv at det sto at anbefales ikke gravide. Så ikke turt å ta dem. Han brukte 15 min på å undersøke hva jeg kunne ta og cetrizin var det eneste jeg kunne ta og da etter behov. Så jeg har gjort det sånn i hvertfall :)

Hun leste ikke hun, hun sa bare at det kunne jeg ta uten problem. Veldig dumt om noen sier man kan ta det når man faktisk ikke kan.

Det med spray og dråper leste han rett ut fra felleskatalogen. Så jeg så det selv at det sto at anbefales ikke gravide. Så ikke turt å ta dem. Han brukte 15 min på å undersøke hva jeg kunne ta og cetrizin var det eneste jeg kunne ta og da etter behov. Så jeg har gjort det sånn i hvertfall :)
hmmm...hvilke øyedråper og nesespray er det snakk om da? Må vel være de med kortison i? På vanlige øyedråper som lomudal står det at det er ingen kjent risiko ved graviditet.

hmmm...hvilke øyedråper og nesespray er det snakk om da? Må vel være de med kortison i? På vanlige øyedråper som lomudal står det at det er ingen kjent risiko ved graviditet.
Kan godt tenkes :) men greit å søke opp medisiner og se :) er jo så mange forskjellige :p

Back
Topp