Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Flere som har måttet lage noe av gresskar? Syns liksom vi måtte det hvis vi skulle kjøpe et, litt dyrt bare til lykt så her lagde vi gresskarpai. Smaker egentlig krydderkake, syns jeg
Har ikke tatt meg tida til å ordna gresskar i år, men tidligere har jeg vasket, tørket og stekt gresskarfrøene med litt krydder i ovnen Godt som snacks
Jeg lager puré som jeg fryser og porsjoner vært år. Som jeg bruker til:
Pannekaker
Brød
Muffins
Pai
Boller og i krydderkake
Frøene rister jeg i ovnen noen med bare salt. Noe med andre urter. Så sparer jeg på 5-6 frø fra vær gresskar som jeg sår slik at jeg for nye de neste året;p men i år måtte jeg ty å kjøpe gresskar da hele urtehagen gikk i vasken der jeg bode sist
Vi elsker å bruke gresskar! Lykt gidder vi ikke, men kjøper gjerne et par gresskar til mat hvert år
Suppe, i gryterett, pai (den søte varianten eller en med f.eks. kjøttdeig, potet og andre ting du har i kjøleskapet), kake (bytt ut gulerot fra gulrotkake og du får en super kake), purre som tilbehør til middag. Elsker gresskar