gressenker - med barn!

bøllefrøene

Forelsket i forumet
Heisannhoppsann!

bare lurer på noen ting jeg :)

-hvor mange barn har dere? og åssen gikk det å gå ifra 1 til 2 til 3 osv? er det veldig mye mer krevende å være hjemme med 2 enn 1 feks? eller blir det kanskje lettere mtp at de har glede i hverandre gjennom lek og kos?

-hvordan gjør dere det med middag? har du en klar plan og storhandler i forhold til den, og følger den til punkt og prikke?

-og åssen reagerer unga/ene på at pappa reiser bort? spør de ofte etter han?

----------

vi har ei snuppe, og venter nå nr 2. jeg er meget spent kan man si :b

middagen prøver jeg å planlegge så godt jeg kan. plutselig slår jenta seg vrang og da er det greit å ha forbredt noe.
storhandlinga prøver jeg å ta før mannen reiser, men ikke støtt jeg gidder det da.
men syns det er vanskelig å finne på flere gode, sunne og varierende middager.
så jeg trenger noen forslag som passer til en liten og en stor!

:):):)

Jeg har bare et barn, og er ikke seå veldig stor utfordring når man er blitt vant til det.. Har ingen forslag, men dytrter for deg.. Kanskje jeg også kan snappe opp litt tips på veien *følgermed*

SleepingBeauty skrev:
Jeg har bare et barn, og er ikke seå veldig stor utfordring når man er blitt vant til det.. Har ingen forslag, men dytrter for deg.. Kanskje jeg også kan snappe opp litt tips på veien *følgermed*

Samme her

hei! har to jenter, og overgangen gikk helt smertefritt! er faktisk sånn at de leker og underholder hverandre ja i stedet for å henge på meg, hihi! Bruker å ta en 'frikveld' ei stund å handle inn dagen før han drar, og så stikker jeg innom før jeg henter storesøster i barnehagen å får i ferskvare ettersom jeg trenger det.

Krever jo en del energi uansett og planlegging når tre stk skal bade (inkl meg), man skal rekke ting, og organisere når man skal bort.osv. bruker enkle middager som pannekaker og fisk i ovnen+pojkujhff (okei sistnevnte var det hun på 8mnd som mente vi spiser)

Har mann som jobber bort ehelle uka,men hjemme i helgene
Her merker jeg det godt på søndagen når han drar at jeg bruker lenger tid på å få ungene i seng, den dagen de vet han kommer hjem så er de mer urolige en ellers av uka
Her er ungene nå så store at de savner far sin og de er lei seg når han drar
det vi har gjort er at vi bruker pc en del på kvelden så ungene sitter å prater med ham via webcamera
For ungene her var det stor overgang fra å ha en far som var til stede helle tiden og plutselig bar ei helgene. Men synnes det har gått seg til
Synnes til tider det er kjedelig å lage mat til kun 1 vosken og 2 barn,men har middagsmat hver dag.

har 3 barn og mannen er borte nå i 5uker (variere mellom 3-5 uker)
synes det er lettere med fler enn med kun en unge, alle mine er hjemme med meg
ungår storhandling for sliter med å få varene med meg hjem ;) ikke har jeg så mye planer om middag men alltids ett par valgmuligheter hver dag.

nemi.marselia skrev:
har 3 barn og mannen er borte nå i 5uker (variere mellom 3-5 uker)
synes det er lettere med fler enn med kun en unge, alle mine er hjemme med meg
ungår storhandling for sliter med å få varene med meg hjem ;) ikke har jeg så mye planer om middag men alltids ett par valgmuligheter hver dag.

Jeg bøyer meg i støvet!!...
Ellers følger jeg med på denne tråden, ha jeg synes det er helt topp når han reiser  nå som vi "bare" har en. Får så mye kvalitetstid med henne, lurer på om det vil føles annerledes når nr 2 kommer

Læidy Bla Bla skrev:
hei! har to jenter, og overgangen gikk helt smertefritt! er faktisk sånn at de leker og underholder hverandre ja i stedet for å henge på meg, hihi! Bruker å ta en 'frikveld' ei stund å handle inn dagen før han drar, og så stikker jeg innom før jeg henter storesøster i barnehagen å får i ferskvare ettersom jeg trenger det.

Krever jo en del energi uansett og planlegging når tre stk skal bade (inkl meg), man skal rekke ting, og organisere når man skal bort.osv. bruker enkle middager som pannekaker og fisk i ovnen+pojkujhff (okei sistnevnte var det hun på 8mnd som mente vi spiser)

ja jenta her har for vane å henge i buksebeinet mitt når alle lekene er kjedelige..
så prøver så godt jeg kan å vise henne nye ting å finne på, forså å få noen minutter i sofan eller til å ta litt vask og sånn. hehe. kan tenke meg at det blir annerledes med to :)

Back
Topp