Gressenker ❤️

Linnsi86

Glad i forumet
Noen andre som har partnere som reiser vekk på jobb?
Min forlovede er 4 uker på jobb og 4 uker hjemme. Han dro nettopp til Mosambik. Det er tøft å være alene en hel mnd. Til tross for venner og familie, så er det tungt å ikke ha han her.

Min samboer reiser også 4-4 :) det har han gjort så lenge jeg har kjent han, så er godt vandt med det. Men såklart merkes det mer nå enn før. Han skal en siste tur ut i juni, så skal han ha 3 mnd fri slik av han får med seg slutten av svangerskapet, fødsel og de første ukene etter :)

Her er det jeg som reiser mest. Det er ikke så lenge av gangen, men det er litt slitsomt med flyturer og møter på vonde stoler som varer hele dagen. Og hotellseng alene er langt fra det samme som hjemme med mannen min. Men nå er det heldigvis ikke så mange turer igjen før ferie/permisjon.

Samme her :( samboeren jobber 2 uker i Sverige så er han 2 uker hjemme :/ men iogmed at sønnen hans bor i Sverige så hender det at han blir borte litt ekstra for å ta igjen tid med guttungen

Det er tøft å være gressenker.
Hva er fordelene med det?
Ny forelskelse oftere?
Godt å savne hverandre?

Jeg har en ukespendler, han er hjemme bare lør og søn. Og ja- jeg er sliten nå, har en 2åring også.
Tror ikke jeg klarer å jobbe 100% ut sommeren.

Forloveden min jobber også 4-4. Er vant til det, siden det alltid har vært sånn, men må si jeg merker det ekstra godt nå!
Er livredd for å føde mens han er borte! Han skal etter planen komme hjem 3 uker før termin, så er nok ikke store faren, men alikevell
Hvordan gjør dere det med pappapermisjon forresten? Synes det er vanskelig med NAV når han er i ofshore bransjen..

Forloveden min jobber også 4-4. Er vant til det, siden det alltid har vært sånn, men må si jeg merker det ekstra godt nå!
Er livredd for å føde mens han er borte! Han skal etter planen komme hjem 3 uker før termin, så er nok ikke store faren, men alikevell
Hvordan gjør dere det med pappapermisjon forresten? Synes det er vanskelig med NAV når han er i ofshore bransjen..
Vi holder på med perm osv no.
Det er et evig kaos.
Jeg skal etter terminen føde midt i hans fri periode,så da får han ca 14 dager med oss,så skal han be om ulønnet permisjon 14 dager inn i arbeidsperioden.. Så 14 dager jobb og da er det ny fri periode.
Jeg tror det var slik han ville gjøre det. Men vi skal se nøyere på det når han er på plass i sør-Afrika.. Blir noen timer på skype mye å sette seg inn i syntes jeg...

Min er ukependler, og vi planlegger å bli gravide med vårt første barn..Kjenner det vrient å være den som oppdrar barn(a) og ordner alt hjemme. Erfaringer som kan gjøre det lettere?

Min er ukependler, og vi planlegger å bli gravide med vårt første barn..Kjenner det vrient å være den som oppdrar barn(a) og ordner alt hjemme. Erfaringer som kan gjøre det lettere?
Jeg syntes det er like mye for og imot:-) når han er hjemme,så er han hjemme en hel mnd og kan ta masse av ansvaret.. Så er det klart det er m/blir tungt å være "alene" mamma 6 mnd i året. Vi må rett og slett bare se hvordan det går. Jobb er viktig,men de pengene er ikke alt. Det skal ikke gå på helsa/familien løs.. Da må han tilbake til 8-16 jobb og mindre lønn!
Vi får se hva fremtiden bringer.

Jeg er ikke akkurat gressenke da mannen min ikke jobber borte, men jeg er lakseenke nr 1 fra 15 mai til 1 september. Ser lite til mannen da, han fisker stort sett hele sommeren. Men det er en del av jobben hans da så kan ikke nekte ;)

Min mann ukependler hvis de ikke seiler i tillegg, da kan han være borte lenger. Kjenner litt på at jeg et spent på hvordan dette skal bli i og med at timeplanen er rimelig uforutsigbar. I de siste har han feks fått beskjed en onsdag om at han må være med å seile 5uker fra fredag. Alle planene går jo da rett i dass... Og det har ikke skjedd bare en gang.. Så innimellom er det litt slitsomt.

Enda 14 dager igjen til gubben kommer hjem gleder meg.. Halve meg er borte når han er borte...
Dagene er til tider tunge og lange..

Min reiser på onsdag og blir vekke i 4 uker..

Det går fint - men kjenner jeg gruer meg.. :)

Back
Topp