Grenseverdi / falsk positiv HIV-test

~DenKulesteMagen~

Elsker forumet
det stod på resultatarket at det mest sannsynlig var en uspesifikk forurensing i blodprøven og at den var sendt videre til Haukeland med negativt prøveresultat (altså ingen utslag). men kjenner jeg likevel ble redd, selv om jeg VET at jeg ikke kan ha HIV liksom.. har vært gravid før (da testet de jo også) og har ikke utsatt meg selv for smittefare...

er det noen av dere som har vært borti dette prøveresultatet eller vet noe om det?

dytter..

Det er helt helt sikkert ingenting,testen kan slå ut sååååvidt uten at det er noen reell infeksjon!
Det er mest sannsynlig noe annet som kryssreagerer med testen, og forstyrrer svaret!
Hva som gjør dette er ikke godt å vite! Noen er bare uheldige å oppleve slikt en gang..
Så bare slapp helt av!
Men siden labben ikke kan si med 100% sikkerhet attesten ble blankt negativ, må labben nødt å sende prøven videre til en annen referanse lab (som har andre tester eller annen LOT på reagenset sitt)

Det har de gjort her, og den ble jo negativ:):)
Så slapp heeeelt av!

tusen takk for svar! det er det fornuften i meg sier også. men likevel ble jeg redd her jeg sitter.. og kanskje litt dårlig overlevering av resultatet fra legekontoret [>:]. men har googlet litt og ser ut som det kan forekomme..

Back
Topp