Grensehandel Tyskland - erfaringer?

Chevron

Gift med forumet
Julibarna 2019
Juliknøttene 2022
Vi skal over grensa om ikke lenge, mens vi er på Danmarkstur. I utgangspunktet er det Flensburg vi havner i.

Men hva er billig der?

Vi handler det meste vi, babyutstyr, maling, interiør, mat, men lurer veldig på om det er noe som virkelig svarer seg mer enn noe annet, og hvilke butikker/senter man ikke bør gå glipp av.

Må planlegge godt for å få mest utbytte, vettu [8D]

Citti Grossmarket ligger jo rett over grensa ved danmark.

Nå er det jo år og dag siden jeg var der, men husker de hadde sånne schwære kvanta med godteri.

Generelt kan du ikke slå feil her i Tyskland med noe som helst egentlig, men det lønner seg veldig å se litt på priser her og. Spesielt butikkens egne merker er ofte tonnevis billigere enn andre merker, og ingen forskjell på kvalitet. (First price i norge er det varierende kvalitet på, men butikkens egne merker her nede er det virkelig ikke noe å utsette på).

Mat
Om dere vil ha sjokoladepålegg så kjøp nutella. (Dette er knalldyrt i norge, og smaker 10 ganger bedre enn nugatti f.eks)

Vanlig sjokoladeplater vil jeg anbefale alt fra Milka (Men de er litt søtere enn f.eks melkesjokolade i norge)

Selv elsker jeg butikken "Kaufland". Det er et stort supermarked, med veldig gunstige priser, og gigantisk utvalg. butikkens egne merke der er rett og slett "K", en rød K på varene det er snakk om. [:)]

Pølser - 10000% bedre enn kunstige drittgrillpølser hjemme i norge. Ta med dere noen og prøv - spesielt "hvite" pølser til grillen - mmm! (vet de ser ekle ut, men smaker knall!)

Alkohol
Du kan ikke gjøre noe feil her. Vin koster slikk og ingenting! Du skal være god om du finner en flaske vin til over 5 euro i en vanlig butikk. Øl har de jo selvsafgt i en million smaker, men det kan sikkert dere mer om enn meg. [8D]

Babyutstyr
Når det gjelder babyutstyr (dersom det er snakk om elektronikk osv) ville jeg sett etter merker fra xxxxx (må spørre gubben hva de heter, oppdaterer senere). De gjør forbrukertester av allslags varer, og merker som "gut" eller "sehr gut" er somregel topp kvalitet på! Ellers vil jeg hinte til at man ikke får tak i bakovervendte bilseter i tyskland, dersom dere skulle på jakt etter det.

Klær er billigere, men ikke så forferdelig mye egentlig. F.eks på H&M sparer man ikke spesielt mye. Men, dersom man finner et supermarked (Som f.eks Real eller famila) så har de somregel egen klesseksjon hvor klær er endel billigere enn på klesbutikker. Da spesielt bodyer/nattøy osv.

Interiør
Hold dere *unna* xxxl hiendl! Man trenger å drite gullegg for å komme inn døren der omtrent! Men om dere finner en butikk som heter "Nanu nana" så er det interiørhimmel for oss damer. (er da snakk om pynteting o.l)

Skal se om jeg kommer på litt mer utover dagen. [:)]

ORIGINAL: Rimpro

vet du hvorfor? [:)] jeg hadde nok garantert brukt fremovervendt sete i tyskland hadde jeg bodd der..

Jepp! Og vi har framovervendt sete [;)]

Men funker dårlig om man skal tilbake til norge, liksom [8D]

Tank ju [:D] Masse bra tips!

Gleder meg til oppdatering [:D]

Back
Topp