Grensa og reise med fly til syden?

tuppamor

Flørter med forumet
Er det noen som vet den? jeg er vel i uke 28 snart og vi lurer på å dra til syden om enn 14 dagers tid, men hva er egentlig grensa og reise med fly når mann er gravid??

det vet jeg ikke helt, jeg ville ringt til legen å spurt. det kan være at du må ha med helsekortbevis eller noe for å kunne ta fly, for å være sikker på at du kommer hjem igjen, er sikkert forskjellig fra land til land med flyreising i graviditeten[:)]

Er det ikke uke 36 tro?
Jeg reiste hvertfall til syden i uke 32 og 33 sist, og reiser fra uke 31 - 33 denne gangen.
Ikke noe problem det. [:)]

Tror det er grense på 34 eller 36 uker.. Har hørt at ulike flyselskap har ulik praksis. Så for å være på den sikre siden så ville jeg tatt med skriv fra lege som bekrefter termindato, og at du er i god nok helse til å fly (med tanke på svangerskapsproblemer eller risiko for fortidlig fødsel) [:)]

ORIGINAL: Goldy

Tror det er grense på 34 eller 36 uker.. Har hørt at ulike flyselskap har ulik praksis. Så for å være på den sikre siden så ville jeg tatt med skriv fra lege som bekrefter termindato, og at du er i god nok helse til å fly (med tanke på svangerskapsproblemer eller risiko for fortidlig fødsel) [:)]

ORIGINAL: Goldy

Signerer denne! Innenlands med Norwegian er det faktisk bare 2 uker før termin som er grensa, men med legeattest!

forskjellig fra selskap til selskap. sas kan du fly innlands hvertfall til det er 4uker igjen til termin, så an du fly 4 uker til 2uker før termin me legeattest.

MEN de kan nekte dej likavel........ så du vet aldri....

Du må høre med flyselskapet. Det er de som setter grensene. Vanligst er legeerklæring etter uke 36, men så kan noen selskap ha strengere retningslinjer. Husk Terminbevis på flyturen, støttestrømper masse væske og mye bevegelse. Jeg fløy til California i uke 30 og fikk gå til skranken uker i forveien og spesifisere sete for å komme ofte opp og gå.

God tur!

Back
Topp