Greit å la babyen gråte?

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
Synes dere det er greit å la babyen gråte litt? Hvis jeg går ut av rommet når frøkna gråter(3mnd) på kvelden sovner hun etter Max 30 sekunder. Er det innafor? Er umulig å få henne over i egen seng, våken eller sovende :(

Hater å bare gå fra henne, men har gjort det 2 dager nå(ettermasse kos og sang i 1 time, og soving i armene mine) og hun sovner så fort. Eller traumatiserer jeg henne? Leser så mye forferdelig om Shutdown Syndrom og alt mulig annet som kan komme når babyen blir gått fra gråtende :(
 
Går det bare 30 sek fra du går til hun sovner er det helt innafor :) Hadde hun grått i 30 min hadde det vært noe annet, men du skal hverken ha dårlig samvittighet eller være bekymret for at barnet tar skade av å gråte litt :)
 
Det er også veldig vanlig at babyer gråter rett før de sovner. Mener å ha lest at det er en del av søvnsyklusene. Så det skal du ikke være bekymret over:)
 
Det syns jeg er helt innafor:)
Her også gråter han litt i overgangen fra våken til søvn
 
Det er absolutt ikke noe galt i det. Min gråter mye om dagen.. når han er trøtt og sliten, hvis andre unger vil leke med det han holder på med, er utålodig, sulten eller føler seg urettferdig behandlet. Det kan være han har tatt en stein i munnen, og jeg tar den ut. Prøver alltid å forklare hvorfor han ikke får lov til ting osv, men han kan hyle lenge.. Det blir noe helt annet å la ungen gråte alene og lenge, uten å prøve å forstå hvorfor han/hun gråter. Gråt er i seg selv ikke negativt, de sier jo det på helsestasjonen. Jeg var bekymret for at min gråter mye, men de sa da at det ikke var noe å bekymre seg over, og at det var nærmest et sunnhetstegn. Det er mye verre om de ikke gråter, for det kan tyde på at de uansett ikke blir hørt. Unger har jo forskjellige temperament, min er ekstremt sta og kort lunte, akkurat som jeg også var som liten, men stort sett en solstråle mellom slagene. Man hører jo også forskjell på gråtelyden. Hvis din lille gråter bare 30 sekunder før hun sovner, vil jeg tro at det ikke er sånn høyintensitetsgråt :)
 
Synes dere det er greit å la babyen gråte litt? Hvis jeg går ut av rommet når frøkna gråter(3mnd) på kvelden sovner hun etter Max 30 sekunder. Er det innafor? Er umulig å få henne over i egen seng, våken eller sovende :(

Hater å bare gå fra henne, men har gjort det 2 dager nå(ettermasse kos og sang i 1 time, og soving i armene mine) og hun sovner så fort. Eller traumatiserer jeg henne? Leser så mye forferdelig om Shutdown Syndrom og alt mulig annet som kan komme når babyen blir gått fra gråtende :(
Hadde barn blitt skadet av å gråte, hadde alle kolikk barn vært skadet ;) min første gråt ca 12 tider I døgnet, og så mye orket ikke jeg å bære hver dag!
Ikke ha dårlig samvittighet, mange som gråter før di sovner.
 
Min gråter i ca 1/2 - 1 min rett før han sovner uavhengig om jeg bysser, triller eller legger han fra meg. Storebror var sånn og. Tolker det som et siste "aktivister meg ellers så sovner jeg"
 
Om babyen gråter fordi den ikke vil du skal gå, men så sovner fort, så er det ikke noe fare I å la det gråte litt:)

Er når babyen er sulten eller noe annet er "gale" man ikke skal la de gråte:)
 
Her har vi eldre søsken, så da må babyen av og til gråte litt fordi jeg må hjelpe noen andre... Tenker det er litt annerledes enn en gråtekur... Og det hender rett som det er at babyen hos oss gråter en del mer enn 30 sek når nister skal smøres eller andre bleier må skiftes... :)
 
Her har vi eldre søsken, så da må babyen av og til gråte litt fordi jeg må hjelpe noen andre... Tenker det er litt annerledes enn en gråtekur... Og det hender rett som det er at babyen hos oss gråter en del mer enn 30 sek når nister skal smøres eller andre bleier må skiftes... :)
Ja slik er det her også, med flere småtasser blir det umulig på plukke opp babyen med en gang hun skriker...

Forøvrig skriker jenta mi av og til i en halvtime før hun får til å sovne. Da er jeg inne på rommet sammen med henne, klapper og stryker og synger og ammer, men hun er en sånn baby som rett og slett må gråte før hun sovner... Storebror var akkurat likens :)
 
Back
Topp