Greier ikke bestemme meg...

StinkiStini

Forumet er livet
Vi skal feire jul hos svigers.
De bor ca 20meter fra oss, en liten bakke bare ned til oss.

Planen var at vi skulle sove over der alle tre, men så ville bestefaren til sambo komme også og han bor noen timer herfra.
Da må han naturligvis få gjesterommet[:)]

Hva gjør vi da?

1: Legger Amalie der, og lar henne sove der mens vi går ned hit til natta.
Problem: Hun pleier å våkne sykt tidlig når hun sover der. Sann klokka 6.
Lite keen på å gå opp dit grytidlig 1juledag, og får dårlig samvittighet om vi overlater henne til svigers da også.
( Svigers har sakt vi gjerne kan la henne ligge over der oppe )

2: Legger Amalie der, men flytter henne hjem i senga si når vi skal hjem sikkert rundt midnatt.
Problem: Hun kan våkne opp og ikke ville sove igjen på evigheten. Dessuten er det kaldt ute.

3: Går hjem og legger henne og blir sittende her fra klokka hal 8 - 8 på kvelden.
Problem: Det blir en litt "ensom" julekveld bare vi to.

Ville gått for nr 1 :)
Så lenge svigers har sagt det er greit hun er der, så klarer de nok ta seg av henne så dere slipper å stå opp grytidlig å hente henne? [:)]

ORIGINAL: Marinah

Ville gått for nr 1 :)
Så lenge svigers har sagt det er greit hun er der, så klarer de nok ta seg av henne så dere slipper å stå opp grytidlig å hente henne? [:)]

Joda. Klart de greier, hehe [:D]

Men saken er den at det føles dårlig fra oss.
De skal ha foreldrene mine på julelunch senere, kjipt om de er drittrøtte og slitne fordi de måtte opp i grya[&:]

Kan hun ikke legges i vogn, så triller dere bare hjem...og lar henne sove i vogna hele natta..?

Æ ville ha valgt mitt forslag, eller nr.2, men d e fordi her e d ikke noe problem med flytting midt på natta..

ville latt henne sove der..
Det skal vi gjøre med vår snupp..
Men det er en 30 min kjøretur da

lar henne ligge der om det er greit for de, du kan jo gå opp til de og hente henne tidlig neste dag[:)]

hehe ja jeg ser den. men på en annen side er det kanskje litt kjedelig å sitte alene fra kl halv 8 på julaften? :/ kan ikke alle dra hjem til dere så snuppa får lagt seg? [:)] .. ellers tror jeg at jeg ville latt snuppa sove der, og ikke tatt kvelden sånn kjempe seint, og hentet henne 10-11 tiden. [:D]

ORIGINAL: Student1

Kan hun ikke legges i vogn, så triller dere bare hjem...og lar henne sove i vogna hele natta..?

Æ ville ha valgt mitt forslag, eller nr.2, men d e fordi her e d ikke noe problem med flytting midt på natta..

Hun våkner veldig lett, så vogn hadde ikke funka.
Lang trapp ned fra svigers også, som er glatt.
Gangen vår nede blir iskaldt om natta ( sikkert like kaldt som ute ) og vi har soverom på loftet. Hehe

Spørs om vi prøver å flytte henne ja...

Nr 2.
Det skal vi gjøre med vår,pleier å fungere utmerket [:)][:)][:)]

Alternativ nr. 2[:D] våkner hun er der jo en sjans for at hun sover lenger enn til kl 6[:D]

ORIGINAL: Marinah

hehe ja jeg ser den. men på en annen side er det kanskje litt kjedelig å sitte alene fra kl halv 8 på julaften? :/ kan ikke alle dra hjem til dere så snuppa får lagt seg? [:)] .. ellers tror jeg at jeg ville latt snuppa sove der, og ikke tatt kvelden sånn kjempe seint, og hentet henne 10-11 tiden. [:D]

Hehe, ikke så lett gitt.
Vi blir * telle* 10 stk på julekvelden + Amalie.
Og vi har minimal stue, så det blir ikke plass til alle engang![8D][:D]

Spørs om vi bare må prøve flytte henne, eller bare la henne sove der om hun sover tungt.
Blir nok ikke å avslutte kvelden sent uansett nei, men for sent for henne å være oppe.

ORIGINAL: helle2

Alternativ nr. 2[:D] våkner hun er der jo en sjans for at hun sover lenger enn til kl 6[:D]

Hun sover alltid til 9tida hjemme[:D]
Men våkner grytidlig hos andre, hehe

Vi legger OL i vogna vi, så kan han bare trilles hjem å legges når vi er borte i nærheten.

Når vi må kjøre kan vi bare legge han i vogna, vekke han når vi reiser hjem, sovner i bilen, får litt varm melk når vi kommer hjem etter stellet også er det natta igjen.
eneste kjedelige er at han har en tendens til å våkne tidlig etter slike kvelder, men det tåler vi vel!

Hadde nok tatt nr 2, for det er det jeg pleier å gjøre og skal gjøre den kvelden..

Tror vi prøver nr2 egentlig.

Vil ha henne hjemme om morgen 1juledag[:)]

Mi jenta kunne eg nok utsatt leggetia ei god stund, så eg hadde nok vært der te veslo var klar for seng for å so ta ho med meg heim.
Vist du ikkje vil la ho gå over leggetid, så hadde eg nok lagt ne te å sova der, tatt da som ei seine kvila [8D]

Men onga e so forskjellige, atte e vanskligt å sei, no e mi litt eldre so di, men sist jul å nyttårsafta så va hu oppe te longt på natt. På nyttårsafto blei da vel nermare klokko 1 på natto[:)]

Blir nok da samma i år og [:)]

Back
Topp