Greier du ligge på magen enda?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Jeg er 19+2, og tar meg selv i å ligge på magen hele tiden - selv om den er ganske stor når jeg står. Det er bare av og til (når jeg er oppblåst samtidig, tror jeg) at det er mildt ubehagelig, men går fint... Også begynner babyen å røre på seg, også ser jeg for meg at jeg ligger oppå en baby som prøver krafse seg løs :p

Skal jo i utgangspunktet ikke være farlig så lenge det ikke er ubehagelig/vondt for mor, men jaggu streifer ikke tanken likevel :p

Flere som enda ligger på magen..?
 
Jeg ligger på magen hver natt fortsatt, 18+6 :) Synes stort sett ikke det er ubehagelig, da hadde jeg jo ikke gjort det. Med nummer en lå jeg på magen til jeg var over 30 uker på vei. Så lenge det føles greit fortsetter jeg med det, ungen er godt polstret inni der, så er ikke så bekymret for det ;)
 
Jeg prøver å slutte med det. Ikke fordi det er så ubehagelig, men på grunn av at når jeg var på OUL og jordmora dyttet proben på magen min, så jeg at hodet til babyen ble smalere. :hilarious: Helt sikkert ufarlig, men etter det fikk jeg litt noia for å mose han. :hilarious: Så nå prøver jeg å bli vant til å ligge sånn halvveis på magen :)
 
Ja jeg ligger halvveis på magen om natten. Bruker av og til bbhugme puten også. :D Magen har begynt å synes godt så det er vell snakk om tid regner jeg med:p
 
Nei, men liker ikke å sove på magen til vanlig heller:p Sover alltid på en av sidene:joyful:
 
Er sånn delvis mage, halvveis mageside greie her. Sånn det alltid har vært.
Men har merket at det ikke bare er å snurre til andre magesiden som det var før :/
Nå må jeg hoppe sånn som mannen gjør (grunnlag for å bli sparket ut av sengen egentlig).
 
Ligger lite på magen, ligger på sidene om natten. Ligger kun på magen hos fysioen på benken hans 1-2 ggr i uka, det går fint enn så lenge :)
 
Er sånn delvis mage, halvveis mageside greie her. Sånn det alltid har vært.
Men har merket at det ikke bare er å snurre til andre magesiden som det var før :/
Nå må jeg hoppe sånn som mannen gjør (grunnlag for å bli sparket ut av sengen egentlig).
Haha, akkurat slik er det med meg også! :D Halveis på magen, halvveis på siden. Klarer ikke ligge stille på en side hele natten, så snur meg fra side til side et par ganger i løpet av natten, men det begynner å bli litt trøblete. Har merket at jeg også må «hoppe rundt» når jeg skal snu meg :confused:
 
Ligger ikke på magen til vanlig uansett, men har nå måtte begynne med pute hos kiropraktoren da det ble ubehagelig å ligge på magen! Kjente babyen inni der, og følte den ble skvist, hun begynte å bevege masse på seg så tror det var ubehagelig for henne :rolleyes:
 
Ligger med låret over gravidputen slik at magen holdes litt opp fra sengen, funker ganske bra. Sover behagelig da i hvertfall :joyful:
 
Ligger litt på skrå mellom siden og magen med øverste foten over ei pute. Jeg hadde nok klart å ligge på magen sånn halveis, men ryggen/bekkenet klarer det ikke :rolleyes:
 
Haha, akkurat slik er det med meg også! :D Halveis på magen, halvveis på siden. Klarer ikke ligge stille på en side hele natten, så snur meg fra side til side et par ganger i løpet av natten, men det begynner å bli litt trøblete. Har merket at jeg også må «hoppe rundt» når jeg skal snu meg :confused:
Eventuelt den velte seg over på ryggen og så rundt til andre siden, men det er også ork! :bag:
 
Mitt problem er heller at jeg stadig havner på ryggen - og snorker høylytt :bag:

Godt jeg ikke er alene.... Jeg våknet en morgen helt alene i senga, fikk til forklaring av mannen at jeg lagde så mye leven og bråk at han faktisk rømte :facepalm: Men han var heldigvis i godt humør :p

Det er ømt å sove på magen så det blir mye ommøblering av puter iløpet av natten for å ligge godt, og værre skal det vel bli :confused:
 
Ikke sjans. Er som å ligge på en steinhard ball (har mye kynnere). Av og til kan jeg også kjenne at jeg ligger på babyen, altså en liten hard klump som ikke er hele livmoren.
 
Funket helt fint frem til uke 18 :p

19+0 og nå ble det stopp.

Har i voksen alder alltid sovet på magen, men kjenner at det ikke går lengre. Magen er ikke spesielt stor, men kjenner at det er vondt og ubehagelig press på den når jeg prøver å ligge på magen (kjenner mer ligamentsmerter tror jeg).
Prøver desperat med en BBhugme pute, men sliter helt vanvittig med å sove for tiden. Finner ingen god sovestilling :s
 
20+4 her, og det går fint å ligge på magen. Pleier sjelden å ligge rett på magen da. Litt ofte sånn halvveis på magen med den ene foten bøyd.
 
Nei, er altfor ubehagelig og skal ligge på magen :p har syntes det siden starten egentlig :D
 
Back
Topp