Grei familiehund????

MammoC

Elsker forumet
Vi har bestemt oss for å skaffe oss en hund, men er veldig usikre på hva type hund vi bør få oss..[&:]

Vi vil ha en barnevennlig hund, som ikke er for stor, og som ikke koster aaaltfor mye! maks 5-6000[;)]

Har dere hund? Isåfall hvilken type? Hva ville du anbefale som familiehund??

Vi har jack russell terrier. Synes det er en ypperlig familie hund, i hvert fall vår erfaring. Den er liten, men samtidig utrolig livlig. De er utrolig lærevillige, den elsker å lære nye ting. Utrolig kosete, liker å sitte på et fang og bli kost med.

Bakdelen her er at de som er registrerte er dyre, 12000,- sist jeg sjekket. Mulig uregistrerte kan bli noe billigere.

lykke til med valg av hund. [:D]

Hadde tatt en blandingsrase. Som oftest lettere å dressere og ta helst tispe om det er deres første hund[;)]

Hadde valgt en "bastard" med flatcoat retriver eller labrador i seg, jeg.

Ellers kan jeg anbefale stor hund, jeg da. Vi har hatt berner sennenhund og baby/småunge. glimrende blanding, for hunden var rolig og tålte mye fra den lille :)

For 5-6000 må det jo bli en blandingshund. Eller en allerede voksen hund.

golden retriver<3
vi ga 5000 for vår

Ville ha sagt staffordshire bullterrier men de koster rundt 12 000,-
Vær litt forsiktig hvis du skal kjøpe rasehund til max 6000.-
Ville sjekket oppdretter nøye jeg da.[&:]

breton.. herlige herlige hund. passer best hvis dere er i marka innimellom da, så han/hun kan få løpe fra seg litt. våre er viltre ute og utrolig bedagelige inne[:)][:)] betalte 6000 for den ene, den andre fikk gubben av en kompis.

Vi har en stafffordshire bull terrier, og den blir kallt "the nanny dog" i england for den er så glad i unger, passer på de osv[:)] Men de ligger på 11 000 og oppover da

vi har dachs. kjempe snill,lærer fort og er lett å oppdra. han elsker å være med ungene våre.
vi betalte 3000 kr for han. grunnen til så billig er at han er blanding av langhåret og strihåret.

ORIGINAL: lykkeligmamman

breton.. herlige herlige hund. passer best hvis dere er i marka innimellom da, så han/hun kan få løpe fra seg litt. våre er viltre ute og utrolig bedagelige inne[:)][:)] betalte 6000 for den ene, den andre fikk gubben av en kompis.

Vi har også Breton.. super familie hund og jakthund.. vi betalte 8000 ferdig vaksinert og chippet

Labrador, men de koster bortimot 10 000 da.. Vi ga 9300,- for vår og da fikk vi litt avslag for at vi skulle registere han i hundeklubb selv [:)]

Er vel ikke så mange renraser du kan få til 5000-6000 kr.. jeg kommer i alle fall ikke på noen raser... De ligger som regel på 8000-9000 og oppover..

Jeg har en japansk spisshund.. det er ikke en så stor rase. De er utrolig familevennlige hunder! Kjempeglade i barn! [;)]

En blandingshund kan kanskje være av interesse? De er langt billigere. De har ofte det beste gemyttet også[:)]

[:)]Jeg har blandingshund ,snilleste bikkja jeg har hatt! Har hatt rasehunder "hele livet" helt til vi falt for denne hårhaugen på FOD gården. Fordelen er at han er lite utsatt for arvelige sykdommer ,og de fleste blandinger arver de beste egenskaper fra både mor og far.
Min neste hund blir nok en blanding det også ,fortrinnsvis fra FOD ,eller annet omplasseingssted. Men ,drømmer om en Eurasier da - som hadde vært en perfekt hund for dere også ,men de er jo rasehunder ,og koster ca 12000 for en hvalp.

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[:)]Jeg har blandingshund ,snilleste bikkja jeg har hatt! Har hatt rasehunder "hele livet" helt til vi falt for denne hårhaugen på FOD gården. Fordelen er at han er lite utsatt for arvelige sykdommer ,og de fleste blandinger arver de beste egenskaper fra både mor og far.
Min neste hund blir nok en blanding det også ,fortrinnsvis fra FOD ,eller annet omplasseingssted. Men ,drømmer om en Eurasier da - som hadde vært en perfekt hund for dere også ,men de er jo rasehunder ,og koster ca 12000 for en hvalp.

Tenkte å anbefale FOD gården jeg og[;)] Men så ikke hvor HI bodde hen.. alt var hidden[:)]

Og ja, blandingshunder er jo kjent for godt gemytt pga at de arver det beste fra moren og faren

Takk for mange gode tips [:)]

Tror kanskje vi går for en blandingshund ja! Mange fine blandingshunder der ute og[:D]

ORIGINAL: MsMarte.

Hadde tatt en blandingsrase. Som oftest lettere å dressere og ta helst tispe om det er deres første hund[;)]

må si att jag ik anbefaler en blanderas. Er utdannet instruktør o hund pedagog. Och att val av familjehund er viktig. Tenk att denne hund skall vara hos dere i vartfall 8-12 år da. Det viktiga med renrasige hunder er att du alltid vet hvordan psyket
er hos førfederna og hur det er fysiskt og. Det er veldig viktig da man kanske ikke vill ha en hund som kanske får rpoblem med lederne som kan skylles på mor eller far eller andra problemer.
Er veldig insatt i dette så derfor reagerte eg når eg såg inlegget med att en blanderas er lettere o uppfostre??? [:@][&:]det er ju helt feil, uansett rase blir hunden 99,9% vad eieren gør hunden till. Derfor er det viktig fra start o tenke på, vill vi ha en liten, stor, langhårete elelr korthåret hund. en hund som krever mye motion elelr en hund som det recker med vanlige gå turer me??
hjelper deg gjerne med tips vis du vill men som sagt uansett rase eller kjønn kan du som hund eier lere din hund till o bli den hund du ønsker den att bli.

har drivet med belgisk vallhund som eg lert upp till militeret i Sverige og jobbet mye med Amstaff og Pitbull hundar da de er veldig utsatte for plageri i sverige.

lykke till a[:)]

må bara tillegge att blanderaser er det inget feil på, er veldig glad i alla hundar emn viktig att velge rett a.

ORIGINAL: chl

ORIGINAL: lykkeligmamman

Vi har også Breton.. super familie hund og jakthund.. vi betalte 8000 ferdig vaksinert og chippet

skulle egentlig ha 8000, men kjøpte den i 2005, og det var skikkelig bretonår, med ekstremt mye kull, så prisene ble presset ned, flaks for meg[:D]

ORIGINAL: Bdancer

har du barn fra før eller er dette førstemann... vil råde deg til å få ungen først og se om du har tid til en hund[;)] bare et lite tips...

synes blandlingshunder er de smarteste man får som er lette å dressere + uten arvelige sykdommer pga avling... Velg blanding av rolige raser som ikke er så stressa og hypre (f.eks. fuglehund) hvis du ikke har tid til 5 timers turgåing hver dag. Selv synes jeg hunndyr er best siden de holder seg mer til hjemmet, er roligere og mindre agressive.

tror ikke du har ekstremt peiling på fuglehunder?? inne hører vi ikke en lyd fra de. ute er de viltre:) og de trenger IKKE 5 timer tur hver dag....

Back
Topp