Gravplass

Da var det 1 år siden.. det er en tøff dag! Sitter her gravid på nytt 36 uker på vei og termin rett rundt hjørnet. Veldig spesielt<3Vis vedlegget 223204
Så pent du har gjort det [emoji173][emoji174] merkedager er rare, såre og vonde. Stor styrkeklem din vei og lykke til med innspurten med vesle reinbua [emoji304][emoji173]
 
Mange pene og velstelte graver her... Selv om det hadde vært hyggeligere med penkledde unger så er det fint å se at dere legger så mye omsorg og kjærlighet i pyntinga. Syntes det er både godt og vondt å vondt å være nede i hagen til bittelille. Varmer litt at han ligger sammen med morfaren sin, min pappa. Ekstra rart å være innom nå som vi bor så langt unna. Mamma bor ganske nære men sitter i rullestol og mye av stellet der nede blir vanskelig for henne. Men på påskeferie i hjembyen, IDAG fikk vi endelig vært nede på kirkegården å passa på at "jula ikke varte over påske" [emoji1][emoji14] Pga en operasjon og styret etterpå hadde ikke mamma vært der sia FØR jul [emoji33]!!! Så fikk fjerna både granbar, julepynt og en hel del løv. Satte opp nye solsellelykter, litt påskepynt og litt blomster. Var godt for mammahjerte å endelig få ordna det pent der, særlig fordi 4årsdagen er rett om hjørnet... og ikke minst at det trengtes! Også gikk jeg den vanlige runden som jeg alltid gjør om jeg ikke har det sykt travelt... innom 5 små hager med en liten hilsen av no slag; idag en påskerose!
b473d183d0d470aecf6824dc6fda7e18.jpg
328cd91e9f17185e2097c7c64466eaa3.jpg

ce527ed19f967b5f7b26f7a52d9d54b8.jpg
 
Last edited:
Image1518550879.526640.jpg
Her er våre to skatter[emoji173]️

*Daneille-Alexandra 21.07.16*
*Gabriel 20.10.17*

Gravsten er bestilt så kommer opp til våren[emoji173]️
 
Den var fin! Her kommer det navnet minnelund til våren, så vi må få bestilt oss en navneplate. Er det noen som vet om en kan søke om å få det dekket, eller gjelder det bare hvis en har eget gravsted?
 
Den var fin! Her kommer det navnet minnelund til våren, så vi må få bestilt oss en navneplate. Er det noen som vet om en kan søke om å få det dekket, eller gjelder det bare hvis en har eget gravsted?

Så lenge du har igjen på gravferdsstøtten så kan du få det dekket. Med gravsten må man ofte betale litt selv, da steinene er såpass dyre at man ikke får dekket alt innenfor satsen, vi har vår lille liggende på navnet minnelund og betalte ingenting for gravferd eller gravsted da alt ble dekket innen for nav sin sats.
 
Så lenge du har igjen på gravferdsstøtten så kan du få det dekket. Med gravsten må man ofte betale litt selv, da steinene er såpass dyre at man ikke får dekket alt innenfor satsen, vi har vår lille liggende på navnet minnelund og betalte ingenting for gravferd eller gravsted da alt ble dekket innen for nav sin sats.

Vi har ikke søkt om noe. Får kontakte kirkekontoret og høre med dem, hadde ingen utgifter med nedsettelse heller, da vi ikke hadde noen seremoni på minnelunden. Takk for utfyllende svar :)
 
Så mange utrolig fine gravplasser til våre små :Heartblue
Her er noen bilder av graven til min lille gutt:
29716618_1728828880494254_7245233172605042688_n.jpg 31425352_404849116649884_1661012416281968640_n.jpg
 
Vi har nettopp fått opp Stein til lillegutten vår, så prøv å ignorere blomstene for de som satt opp stein har bare kasta blomstene opp der kan det virke som [emoji849] men vi er veldig fornøyde med steinen, og gleder meg til pynten kommer i posten og blomsterbutikken får inn lavendel igjen [emoji173]️ IMG_0982.JPG
 
Vi har nettopp fått opp Stein til lillegutten vår, så prøv å ignorere blomstene for de som satt opp stein har bare kasta blomstene opp der kan det virke som [emoji849] men vi er veldig fornøyde med steinen, og gleder meg til pynten kommer i posten og blomsterbutikken får inn lavendel igjen [emoji173]️ Vis vedlegget 267846

Veldig fin stein [emoji173]️ kan jeg spør hvor du har bestilt pynt? Siden du venter den i posten?
 
Back
Topp