Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: RedElf
Jeg plikter ikke å innhente tillatelse fra noen angående å legge ut bilde av gravminne da denne ikke har personvern.
Dette fikk jeg opplyst av Datatilsynet i dag.
Så alle kan fritt publisere foto av gravminner da de ansees som offentlig eiendom.
Jeg har tillatelse til det fra hele hans familie, men ikke fra avdødes samboer.
Det er også hun som reagerer.
Hun sier at hun oppfatter det sårende og føler seg støtt.
Reaksjonen fra hans familie er derimot at de føler at hun ikke vil gi de rom for å minne sin egen bror slik som de ønsker.
At samboeren på en måten "krever rettighetene" til hans minne. Dette syntes jo de er sårende.
Jeg er litt i villrede og har på en måte tatt et valg om at jeg skal la bildet ligge.
Mye fordi det er en trdisjon i vår familie, men også fordi jeg har retten til å minne min onkel slik som jeg ønsker og slik som resten av hans side av familien ønsker.
Så hva gjør man?
Det ska sies at min onkels samboer ikke har villet ha kontakt med hans familie siden begravelsen
----
Det skal også nevnes at de selv publiserer foto av han, eiendelene hans og gravstedet hans på nettet.
Det aner meg at dette for henne handler mer om at hun prøver å nekte familien å minne et kjært familiemedlem.
En slags "eiendomsrett"...
Ikke for å være ufin... Men dette er en dame som krangler på seg en stein for å ha noe å fylle dagene med....