Gravleggelse

Sender deg en megaklem [emoji178][emoji178][emoji178] Har du ikke fått kobtaktinfo til en sosionom på sykehuset eller andre som kan hjelpe dere gjennom dette? Man har jo på en måte nok med sorgen... Og du har født i tillegg, noe som er en påkjenning i seg selv [emoji173] Jeg vet ikke fristene dessverre. Vår lille ble ikke gravlagt før måneder etter faktisk, pga obduksjon. Men vi hadde ikke begravelse, bare nedsettelse. Gode styrketanker til deg og dere [emoji169]
 
Sender dere en god klem, så leit å høre. Sykehuset skal informere om dette.
 
Nå kjente jeg igjen nicket ditt fra Vi som har mistet :Heartred sender deg alle mulige gode tanker. Hadde også termin i juni/juli så føler med deg.
 
Tusen takk, valgte å ikke snakke med sosionom. Fått alt vi trenger fra riks, herlige mennesker. Godt å være der. Fikk endel info og har et venner som har gått igjennom det samme. Skal ringe óg undersøke ting I morgen. Måtte bare lande litt hjemme I dag. Skal gjøre det helt enkelt Vi også. Vi føler ikke for vanlig begravelse med alle.
 
Hvor lang tid har man på seg til å gjøre alt? Frister? Vår mini ble dødfødt søndag morgen. ...

Så trist å høre. [emoji169]

Tror ikke det er noen frister. Hvis dere valgte obduksjon, tar det nok noen dager. Ring et begravelsesbyrå, de vet og fikser alt. NAV dekker begravelsen inntil et visst beløp.
 
Ved vanlig begravelse er det vel gjerne innen 10 dager e.l. men kommer an på evnt obduksjon osv. Begravelsesbyråer ordner det og kan gi svar og. De ordner også søknaden til nav, som gir stønad for nesten 23000. Vi giorde det ganske enkelt med kun de nærmeste, og måtte vel betale ca 2000. Også kommer stein i tillegg, men der har man litt bedre tid på seg.
Tror det kan være litt forskjellige frister utifra hvor begravelsen er og, så sikkert lurt å høre med et begravelsesbyrå.

Vet ikke om det er annerledes når det er dødfødsel. Mener jeg leste noe om det når vi skulle ordne, men husker ikke helt hvor og hva. Kan sjekke i morgen om jeg finner.

Sender deg mange varme klemmer ♡♡♡
 
 
Stor klem til deg [emoji173]️
Usikker på det du spør om, men som flere skriver over her, så hjelper begravelsesbyrået til med slike spørsmål. Mener det tok 17 dager før vi fikk ha begravelsen pga obduksjonen og at jula med helligdager kom imellom.
Ta vare på hverandre [emoji173]️
 
Så godt å være ferdig med svangerskapet og få gå videre til neste fase i sorgen. Håper du blir tatt godt vare på av de rundt deg, og at dere to kan være sammen i sorgen.
Kondolerer så masse <3
Har dessverre ingen informasjon til deg, for det var ikke aktuelt for oss siden vi valgte obduksjon og minnelund.
 
Kan ikke svare på det du spør om, sier som andre at begravelsesbyrået helt sikkert kan svare.
God klem til dere.
Ta vare på hverandre.
 
Hvor lang tid har man på seg til å gjøre alt? Frister? Vår mini ble dødfødt søndag morgen. ...

Kondolerer så masse [emoji177][emoji172][emoji177]
Et begravelsesbyrå vil hjelpe dere med alt, vi opplevde at riksen ikke hadde så mye info om de ulike alternativene som faktisk finnes, men kom i kontakt med en fantastisk dame i begravelsesbyrået vi valgte! Vi tenkte først at vi ikke ville ha noen seremoni, at det ble mye styr, at vi ikke behøvde det osv., men etter å ha hørt om muligheten for en liten seremoni på sykehuskapellet, valgte vi dette. Det er vi uendelig glade for å dag. Seremoni var 8 dager etter fødsel. Om du har noen konkrete spørsmål, send gjerne en PM.
En stor klem til dere begge i den tøffe tiden dere er i nå og har foran dere[emoji177][emoji172][emoji255][emoji177]
 
Jeg får så vondt av det dere har vært igjennom. Sender dere alle fine, sterke damer gode klemmer. :Heartred
 
Back
Topp