Gravidyoga

Madel188

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
❤Januarlykke 2022❤
Hei!

Noen her som har erfaring med gravidyoga?
Hva har man på seg/med seg?
Flere som skal trene yoga under graviditeten?

Skal på mitt første yoga kurs i dag :)
 
Jeg gikk på det ved forrige graviditet [emoji108]
Hadde bare på en god bukse og singlet/tskjorte.
Med formen min denne gangen så blir det ikke noe yoga nå dessverre [emoji17]
Kos deg og lykke til[emoji4][emoji4]
 
Ha på deg komfortable klær som du kan bevege deg i. Jeg gjør mye yoga og det gjør så godt :)
 
Kan dette gjøres om en ikke har gått på yoga før? Lyst til å prøve, men redd jeg nok ikke er fleksibel nok [emoji16]
 
Jeg går fast på Mediyoga og vil fortsette med det frem til magen kommer for mye i veien. Da må jeg nok over på en yoga for gravide. Jeg er stiv som en stokk, men yoga er utrolig godt for kroppen og hjelper til å stresse ned i en hektisk hverdag. Mediyogaen har faktisk hjulpet meg litt gjennom kvalmen også. Vi har en tendens til å puste overfladisk når vi har ubehag. Ved å fokusere på å puste med hele lungene kan man redusere ubehaget. Helt til man uansett spyr da så klart. [emoji6]
 
Noen som har tips til gode gravidyoga-filmer på YouTube for oss som bor på landet uten sånne fancy studioer? [emoji85][emoji23]
 
Noen som har tips til gode gravidyoga-filmer på YouTube for oss som bor på landet uten sånne fancy studioer? [emoji85][emoji23]
Jeg har brukt Yoga with adriene på YouTube. Hun har mange gode videoer og egne videoer for forskjellige øvelser [emoji108]
 
Noen som har tips til gode gravidyoga-filmer på YouTube for oss som bor på landet uten sånne fancy studioer? [emoji85][emoji23]

Venninna mi brukte onlineyoga.no
Tenkte meg over dit når kurset mitt er over. Men det må man betale for da.
 
Klart du kan :) Yoga er spesielt bra for oss som har en stiv kropp. Anbefaler Jivamukti (jivamuktiyoga.no) - de har gravid yoga på torsdager :)
Tusen takk for tips, skal sjekkes ut [emoji4] Er skikkelig stiv om dagene, spesielt etter en lang dag på jobb.

Jeg hadde aldri vært på yoga. Syntes det var veldig deilig :)

Takk for tilbakemeldingen, skal definitivt prøves ut [emoji4]
 
(sniker fra mars)

Et tips til bekledning er bukser uten glidelåser/andre klumper/dingser på. De kan klemme og være ubehagelige i ulike stillinger. Det er også greit om buksen har strikk nederst (eller bruk tights), så den ikke sklir opp over leggene om du har beina i været.

Også greit med en topp som er litt tettsittende, så du ikke blotter hele overkroppen om det er foroverbøyer og slikt.
 
Jo mer komfortable klær, jo mer behagelig å gjøre yoga i. En bøyer og strekker seg mange veier, så unngå tøy som hindrer bevegelse og glidelåser [emoji5]
Trent en del yoga før, men sklidd ut. Planen er å begynne igjen, jeg må bare bli kvitt den hersens halsbrannen, så jeg klarer konsentrere meg å ikke føler jeg skal spy når jeg holder på[emoji85]
 
Jeg bruker også Yoga with Adriene eller Yoga with Kassandra på Youtube, men én ting som må nevnes hvis du ikke har erfaring fra yoga/gravid yoga før er at du må gjøre noen modifikasjoner i forhold til hva du ville gjort som ikke-gravid.

Du skal for eksempel bare gjøre åpne vridninger og det kan også være lurt å ha føttene i hoftebredde når du normalt ville hatt dem samlet :) også må en bare passe på å ikke dra stretchingen for langt pga. alt relaxinet vi har i kroppen.
 
Back
Topp