Gravidyoga

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Jeg fikk anbefalt dette av kiropraktoren min, både for å få trent opp litt styrke (bl.a. i ryggen hvor jeg har begynt å få smerter), og for å lære pusteteknikker før fødsel. Noen som har prøvd gravidyoga og har positive/negative erfaringer med det?

Jeg har ikke funnet noe kurs jeg før nå (så en lapp,men det starter i begynnelsen av september) var litt sent ute :-(

Jeg gikk på gravidyoga forrige svangerskap. Denne gangen går jeg på vanlig yoga, men en rolig, myk time. Begge deler fungerer fint. Instruktøren skal kunne tilpasse timen ved å gi deg varianter av posisjoner slik at det ikke blir for store vridninger feks. Jeg går ikke like dypt inn i posisjonene når jeg er gravid heller selv om det er trygge posisjoner for gravide og jeg er vant med å gjøre yoga.
Anbefaler absolutt å prøve :happy:

Jeg elsker gravidyoga fordi jeg virkelig får slappet av og vært tilstede i kroppen min. Føler jeg får bedre kontakt med babyen min også :-)

Har gått 8 uker nå. Og har bestilt et nytt 8 uker kurs. Går mye på pusteteknikk og styrke av rygg/bekken/overkropp og avslapping. Endel tilbakemeldinger fra de som har hatt kurs og flerfødsel sier at yoga gjør fødsel lettere.

Jeg skal begynne til uken. Gleder meg! Var på yin yoga, men fikk beskjed om at jeg ikke burde gå der pga for dyptgående tøying. Gleder meg til å få godw øvelser☺️

Har gått på et 5ukers kurs med gravidyoga, er storfornøyd!
Føler meg generelt lettere, sover bedre og har lært noen øvelser jeg skal fortsette med for å trene hofte/bekken :)

Back
Topp