Gravidyoga :)

Ane_Rikke

Glad i forumet
I dag skal jeg på gravidyoga, første time. Har ganske vondt i bekkenet allerede, men jeg håper jeg får fullført kurset denne gangen. Flere som har starta opp med yoga?

Nei, jeg startet basseng trening for gravide p.a bekkenløsningen, og jeg synes at det er deilig å bevege på seg i varmt vann. :-)

Her tror jeg ikke de har noe særlig med verken yoga eller bassengtrening for gravide. Skulle ønske det fantes noe sånt her også :)

Jeg vurderte å dra på gravidyoga, men var så dyrt for bare noen få timer.. Litt synd egentlig, for hadde vært godt å tøyd litt på denna kroppen :p

Jeg vurderte å dra på gravidyoga, men var så dyrt for bare noen få timer.. Litt synd egentlig, for hadde vært godt å tøyd litt på denna kroppen :p

Det er dyrt her også, ca 185 kr pr gang hvis man deler totalsummen. Men det geniale her er at man kan trene så mye yoga man vil når man først går kurs. Så er det plass på de andre gravidyoga-kursene, så kan du ta med deg de også f.eks... :) Da blir det mye yoga for penga.

Det er dyrt her også, ca 185 kr pr gang hvis man deler totalsummen. Men det geniale her er at man kan trene så mye yoga man vil når man først går kurs. Så er det plass på de andre gravidyoga-kursene, så kan du ta med deg de også f.eks... :) Da blir det mye yoga for penga.

Da er det ca samme prisen som her :) Men her er det kun 6ganger..så veldig bortkasta i mine øyne :p
Håper du får skikkelig utbytte av det da :) Og bra du kan få med deg de andre kursene også. Blir ikke dyrt når det er mulighet for det da :)

Selv om gravidyoga er dyrt, så er det såååå verdt det. Får masse gode tips til fødselen som jeg aldri ville vært foruten. En mye bedre investering enn fødselsforberedende kurs og sånt, spør du meg. Og i tillegg lærer man mye som kan gjøre hverdagen litt bedre med en stadig voksende kropp.

Gravideyoga er vel verdt pengene ja!! Jeg gikk sist, men har ikke kommet i gang enda. Bor i en annen by enn sist,så har ikke fått oppdatert meg på hva slags kurs de har her enda.

Man får kjøpt dvd, gravidyoga også, for de som liker å trene hjemme :-)
jeg for min del hater yoga, blir for kjedelig for min del. Men så liker jeg å svette og ta i på trening :-)

Hvordan er gravidyoga med tanke på bekkenløsning? Det er jo litt begrenset hva jeg kan trene nå som jeg har begynt å kjenne bekkenplagene, men er gravidyoga noe jeg kan drive med kanskje? Noen som vet? :)

Hvordan er gravidyoga med tanke på bekkenløsning? Det er jo litt begrenset hva jeg kan trene nå som jeg har begynt å kjenne bekkenplagene, men er gravidyoga noe jeg kan drive med kanskje? Noen som vet? :)

Jeg kjenner også bekkenet godt nå, men der jeg går er instruktøren veldig flink til å tilpasse øvelsene til hver enkelt... De fleste har vel litt bekkenplager under svangerskapet, så det er nok lagt opp til at man skulle kunne trene allikevel. Dessuten er det jo ikke bare bøy og tøy. Man lærer avspenningsteknikker og små, enkle øvelser som f.eks skal hindre hovne bein og føtter. Jeg begynte på yoga sist jeg var gravid også, men da klarte jeg ikke å fullføre pga bekkenet. Jeg måtte gå ganske langt for å komme meg dit, og det var i grunn det verste. Det var heller ikke så tilrettelagt for hver enkelt på det stedet som der jeg går nå :)

Back
Topp