Gravidvennlige produkter?

Malen

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Julilykke 2023
Fikk høre i dag at gravide bør tenke over hvilke produkter de bruker, som bodylotion og deo, pga hormonforstyrrende ingredienser. Er det noe dere tenker på? Vet dere evt noen produkter eller merker som er "trygge"?

Vil ikke være helt hysterisk på ting, men hvis noen vet om noen merker som er uten disse stoffene er det jo en enkel sak å bytte til disse i noen måneder :D

Nei det har jeg aldri vært borti, og vil faktisk gå så langt som å kalle det hysterisk :hilarious:

Har sensitiv nese på parfyme fra før av, så tenker ikke så mye over det nå :hilarious:

Haha takk for svar! Da tenker ikke jeg heller mer på det, blir jo helt tussete som førdtegangsgravid av alle disse gode rådene :nailbiting::hilarious:

Haha takk for svar! Da tenker ikke jeg heller mer på det, blir jo helt tussete som førdtegangsgravid av alle disse gode rådene :nailbiting::hilarious:
Så enig med deg!!! Jeg tok meg selv i å Google om gravide kan spise epler her om dagen :hilarious: blir helt kokt i huet av hva som er bra og ikke bra

Ja, har tenkt på det, det er masse hormonforstyrrende i ulike skjønnhetsprodukter, og jeg ville ikke kalt det hysterisk men å være opplyst og litt kritisk.

Hva folk derimot velger å legge i det må jo være opp til den enkelte. Selv velger jeg å være litt påpasselig, og tenke meg om en ekstra gang da det KAN ha negativ påvirkning på den lille i årenes løp.

Bryr meg katta om det kun går utover meg selv, men velger å være varsom når det gjelder barna sin helse, og ikke minst det lille embryoet som er mer mottakelig for skadelige virkestoffer enn hva vi voksne er :):)

Jeg bruker krystalldeodorant. Er en spray med salt i. Beste deoen jeg har hatt! Ellers bruker jeg svanemerkede shampo og balsam fra før av. Av litt sånn miljømessige grunner da.
Det finnes så mange bra produkter, at det ikke er vits å bruke deo med aluminium -gravid eller ei, tenker jeg :p

Jeg bruker krystalldeodorant. Er en spray med salt i. Beste deoen jeg har hatt! Ellers bruker jeg svanemerkede shampo og balsam fra før av. Av litt sånn miljømessige grunner da.
Det finnes så mange bra produkter, at det ikke er vits å bruke deo med aluminium -gravid eller ei, tenker jeg :p
Hvor får du kjøpt det? Prøvde meg på den "nøytral" deodoranten, ente bare opp med å lukte svette, både jeg og deodoranten :eek::D

Hvor får du kjøpt det? Prøvde meg på den "nøytral" deodoranten, ente bare opp med å lukte svette, både jeg og deodoranten :eek::D

Jeg har også dårlig erfaring med nøytral-deodoranten :wacky:
Kjøper en krystalldeodorant fra «stone soap spa» Bruker spray nå, men det finnes og en sånn krystallstein som også fungerer bra. Ser det finnes mange typer på nett. Jeg kjøper på en liten lokal butikk :p

Jeg har også dårlig erfaring med nøytral-deodoranten :wacky:
Kjøper en krystalldeodorant fra «stone soap spa» Bruker spray nå, men det finnes og en sånn krystallstein som også fungerer bra. Ser det finnes mange typer på nett. Jeg kjøper på en liten lokal butikk :p
Haha godt det ikke bare var meg :D

Gidder du å legge ut et bilde, så jeg vet hva jeg skal se etter? :bag::rolleyes:

Tenker ikke over det. Burde kanskje men. Jaja

Sniker fra august
Jeg leste mye om det da jeg mistet i mai og leste at deodoranter har et stoff i seg som kan gi fosterskader og sånt så jeg kjøper økologisk nå for denne gangen tar jeg ingen sjanser.
Jeg vet det hadde nok ikke noe med den og gjøre men man blir Jo helt gal av og lese sånt :confused:

Back
Topp