Gravidsymptomer! Jeg tåler ikke lukta av...

MamaToBe2017

Andre møte med forumet
Gøy om flere vil dele hva dine symptomer var/er som gravid!
Er jo alt mulig rart som skjer med kroppen, både cravings og ting man ikke tåler som man gjorde før!

Jeg for tiden klarer ikke lukt eller tanken på kjøtt! Spesielt kokt kjøtt eller svin eller kjøttdeig..
Derimot veldig glad i sushi.:joyful:

Tålte ikke lukta av noe/noen. Alt var ille.

Og jeg sliter fortsatt med enkelte ting. Spesielt oppvaskmaskin:p

Klarte ikke lukten av mange forskjellige ting, den dag idag er det flere parfymer jeg ikke klarer duften av etter første svangerskap. Og helt klart "kjøleskaplukt"[emoji43]

Klarte ikke lukten av kanel (noe min bestevenninne måtte terge meg med, med å ha kanel i kaffen,yoghurt o.l når jeg skulle komme på besøk).
Og mannen fikk alternativet å sitte på altan i -10 grader eller under kjøkkenviften med sursildbrødskivene sine :P
Vindusspylervæske hatet jeg. Ble kvalm av lukten, noe mannen ikke skjønte før den dagen vi skulle kjøre 10 mil og jeg truet med å skulle gå hjem de siste 5 milene :P

Ble superkvalm av lukta av sjokoladekake her om dagen. Måtte henge ut av vinduet for frisk luft så jeg ikke ville spy.

Sliter med parfyme, kjøleskaplukten, veldig mye forskjellig mat, øl, matsøppel, og lukten av hunden! Hunden vår har selvrensende pels og får ellers aldri hundelukt, men nå merker jeg tydeligvis ting som ellers ikke kan oppdages :p
Jeg klarer heller ikke lukten av hvitost, eller å spise det...

Kokt/stekt kjøtt. Alt av kjøtt. Spesielt svinekjøtt. Det var helt forderdelig.
Og alt kjøtt måtte være stekt til skosåle før jeg spiste det :P

Jeg takler ikke frityrlukt om dagen og heller ikke salami/kjøttpåleggslukt.
Jeg derimot liker veldig godt spylervæske og bensinlukt. :)

Hadde ingen kvalme i svangerskapet. Men ekstrem god luktesans. Kunne lukte at en kollega på andre siden av lokalene, på sitt kontor, åpnet en pakke med lakerol. Og kaffe som jeg normalt liker, hadde jeg ikke lyst på. Og sylteagurk og lakris som jeg liker, fikk jeg enda mer lyst på enn vanlig.

Slet med å være på do. Trengte ikke lukte vondt der, var bare noe med lufta der og vannet og porselenet, jeg vet ikke.

Ellers parfymelukt, både av klær (vaskemidler) og "godlukt". Syns alle skal overdrive så sykt på lukter, slikt er jeg veldig var på i utgangspunktet.

Jeg sliter med lukten av bæreposer fra butikken, når de er nye lukter de oppkast

Ellers lukter plutselig den nye bilen kvalmt (skinn), elektrisitet lukter jeg som varmt metall (rattvarme i bilen, setevarmere, pc-er), hårgelé til samboer lukter drit, redken balsamen min lukter surt, håndsåpe lukter av hendene i lang tid, PENGER!! Aldri tell en kasse med mye mynt....

Skal sies at jeg har kastet opp mye også siste ukene, er i 10 uke nå

Luktmessig mens kvalmen stod på var kjøleskapet, oppvaskmaskina og søppelskapet værstingene.
Men reagerte også på rått kjøtt, ølånde, tøymykner, min egen urinlukt (var dager jeg satt og tissa og brakk meg samtidig, og nei... jeg hadde ingen infeksjon eller noe spesielt sterk urinlukt :-p ), vaskemiddel til å bruke i doen, shampoen min, saft...

Nå er det heldigvis gått over stort sett, men klarer fortsatt ikke steke kjøttdeig da (36+4), så det må samboeren gjøre :-p

Klarte plutselig ikke lukta av tøymykneren jeg hadde brukt i lang tid.. og duftpinnene på badet gikk i søpla. Veldig rart hvordan luktene endret seg!

Jeg regaerte når vi kjørte bil, syns det luktet veldig eksos Var div mat jeg klarte og annet ikke, jeg kunne ikke nærme meg kjøkkenet i det hele tatt under og lenge etter matlaging. Vis samboeren stekte hanburger så ble jeg kvalm og dårlig, men å spise deb funket av og til
Snus, det var mitt værste mareritt. Det ble mange do besøk av det.
Hundene som er verdens nydligste de klarte jeg ikke og kose med, eller ha i nærheten pga jeg syns de liktet sånn ækkel blaut hund hele tiden
Gikk fra og være veldig kvalm til og bli ekstremt kvalm ved 12 ukers skiftet, når de fleste får mindre så fikk jeg veldig mye mere.
Jeg miste mye av "gleden" ved og være dårlig og alt annet som følger med pga veldig ekstremt prenatur fødsel. Men den tiden jeg fikk huskes og sliter ikke noe sånn med noe i etter tid, uten om snus lukten til samboeren

Back
Topp