Gravidsvømming og gravidyoga

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Er det noen her som har erfaring med å trene yoga og/eller svømming tilpasset gravide? Jeg vurderer å starte på en av delene over nyttår, siden det er mye eksamener og stress nå før jul. Jeg kjenner vel egentlig ingen andre gravide i Oslo, og tenker at å trene kan være en fin måte å bli kjent med andre, og samtidig holde meg i form. Jeg kommer ved kursstart til å være i uke 26, og hvis kursene varer i åtte uker vil jeg være 34 uker på vei ved slutten. Er dette et passende tidspunkt? Jeg vet ikke når i svangerskapet det passer best å ta slike kurs, noen som har erfaringer rundt dette? :)

Hei!
Jeg har tenkt å begynne på yoga for gravide etter nyttår. Sett på ett kurs som går over 6 uker. Jeg har en venninne som nettopp har fått førstemann. Hun hadde en veldig fin fødsel og hadde hatt god nytte av pusteteknikkene hun lærte på yogaen. I tillegg tror jeg yoga vil være bra for ryggen og som avspenning i en travel hverdag.

For meg tenker jeg at kurs i januar og februar er supert når jeg har termin24 april. Tror du ikke det er bra tidspunkt for deg også?

Svømming har jeg ikke peiling på...

Har ingen erfaring med noe slik, men tenker også at det må være en fin periode :-) man deltar jo etter evne og mage på slike ting :-P

Hei! Jeg sniker litt fra mars ;) Jeg var på første time med yoga i dag, og jeg syntes det var veldig deilig! Må så klart trene opp bedre teknikk, men det går nok fint. Det var god avspenning, og du får trening i hvordan å bruke pusten til avslapping, få energi, samle fokus og i det hele tatt. Jeg var skikkelig sliten og har hatt litt kynnere i hele dag, men etter 70 min med yoga fikk jeg såpass med energi at jeg slang meg med på en kardio-økt etterpå. :)

Har drevet med yoga i et par år, og går på de timene jeg har gjort før graviditeten. Har planer om å ta gravid timer men tidene som er på yogastudioet mitt nå passer meg desverre dårlig:( Yoga er utrolig deilig, både med og uten barn i magen:)

Bor du i Oslo anbefaler jeg puro yoga på det sterkeste! Utrolig fint miljø og flinke lærere.

Har du prøvd yoga før da? Gikk noen ganger før jeg ble gravid og fikk vel mer brukt lattermusklene enn noe annet. Tror man må passe til slikt, for meg ble det litt mye "hallo sol og måne"

Og gravidsvømming? Er det noe spesielt også? Tenker det er litt mer matnyttig trening i hvertfall, jeg da.

Ei venninne av meg trente yoga gjennom hele svangerskapet og syntes det var en god måte å holde seg i smidig og i form på.
Jeg seng har begynt på vanngym, ikke gravid svømming, men vanlig vanngym, og synes det er helt nydelig måte å holde seg i form på. Vanngym er også minimalt slitasje, da en bruker kun vann som motstand

Yoga er digg uansett. Jeg gjør noen korte program via nettet nå og da. Ellers har jeg trent litt på SATS før graviditeten. Har ikke prøvd "spesialtilpasset" for gravide.

Går på gravidyoga på Yggdrasil (www.yogakurs.no) veldig deilig!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp