Gravidpute

Eppie

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg kjenner at jeg må gå til innkjøp av en gravidpute for å ligge mer komfortabelt om nettene. Er det BBhugme som er den puten folk anbefaler? Jeg ser for meg at den er så innmari stor, den tar jo hele lengden på senga mens jeg trenger jo egentlig bare en pute å ha mellom beina. Ser også det finnes andre merker enn bbhugme som ser tilsvarende ut, til en litt lavere pris. Hva er forskjellen på disse? Er BBhugme verdt dobbel pris?

Erfaringer?

Jeg kjøpte en BBhugme brukt. Fornøyd med den, men ikke prøvd noen andre. Fikk tips fra osteopaten, som også hadde en sånn pute, at det var lurt at den var så lang, for det var viktig å få med føttene også oppå puta, ikke bare låret. Pga vinkelen det gir på bekkenet (mer belastning på bekkenet om tærne er lavere enn låret.)

Aha skjønner! Jeg er ganske kort, så størstedelen av føttene kommer med automatisk med en vanlig hodepute også :hilarious: Men interessant info det ja! Hvordan er den i tykkelse? Jeg prøvde å sove med en hodepute mellom beina, men den var av modellen "høy" og det syns jeg var for tykt. Min vanlige hodepute er medium og den passa fint mellom beina, men jeg vil jo bruke den under hodet.. :hilarious:

Aha skjønner! Jeg er ganske kort, så størstedelen av føttene kommer med automatisk med en vanlig hodepute også :hilarious: Men interessant info det ja! Hvordan er den i tykkelse? Jeg prøvde å sove med en hodepute mellom beina, men den var av modellen "høy" og det syns jeg var for tykt. Min vanlige hodepute er medium og den passa fint mellom beina, men jeg vil jo bruke den under hodet.. :hilarious:
Du kan endre hvor tykk du vil ha den. Jeg synes hodeputa mi (medium kanskje) ble for tynn mellom bena, så da gikk jeg over til denne. Måtte "slakke" den litt, for den ble litt vel høy de første dagene, men nå har jeg funnet det jeg liker i alle fall.

Jeg synes BBhugme er verdt hver eneste krone! Beste kjøpet jeg gjorde sist svangerskap ☺️

Eg kjøpte bbhugme brukt sist svangerskap, og skal snart ta den i bruk igjen. :) Den fungerte ypperleg til ammepute også dei første månadane etter at ungen vart født.

Jeg kjenner at jeg må gå til innkjøp av en gravidpute for å ligge mer komfortabelt om nettene. Er det BBhugme som er den puten folk anbefaler? Jeg ser for meg at den er så innmari stor, den tar jo hele lengden på senga mens jeg trenger jo egentlig bare en pute å ha mellom beina. Ser også det finnes andre merker enn bbhugme som ser tilsvarende ut, til en litt lavere pris. Hva er forskjellen på disse? Er BBhugme verdt dobbel pris?

Erfaringer?
Hei! Jeg har ikke kommet i gang med min ennå, men kjøpte brukt. Har du sjekket den muligheten?

Erfaringer?
Sniker. Fordelen med bbhugme er at det er sånn saccofyll inni sånn at du kan dandere det rundt som du vil. Kanskje du bare trenger støtte mellom knær og ankler nå, kanskje du vil ha litt støtte til magen når den blir stor, kanskje du vil ha støtte til overkroppen senere? Man kan også knyte den som en smultring og ligge på magen, digg senere i svangerskapet når den muligheten egentlig er borte.
Du kan jo holde på vanlig pute eller en brettet dyne nå og heller kjøpe senere om du ser behovet?

Hadde BBhugme i forrige svangerskap (4 år siden) og sovet med den hver natt siden :joyful: Eeeelsker den, og som nevnt over her så kan den justeres i lengde og tykkelse. Jeg er selv 156, og liker at den følger lengden på kroppen for får liksom støttet hele kroppen.God kvalitet og har fortsatt ikke tegn til slitasje. Anbefales varmt!!

Fikk BBhugme av en venninne da jeg ble gravid. ELSKER DEN :)

Jeg kjøpte BB hug me pent brukt til 600,- og det var ganske så mange som lå ute et sted mellom 5-800. Trekket har jeg vasket i maskin så den er god som ny. Ønsket meg sååå en sånn en forrige svangerskap men da var den relativt ny og så og si umulig å oppdrive på bruktmarkedet, og jeg synes prisen var for høy ny den gang. Har angret som bare det så når jeg ble gravid og bekkenet begynte å krangle tidlig var det bare å få kjøpt en Har hatt den en uke og elsker den!

Hvordan er BBhugme som ammepute? :) Fra sist svangerskap vet jeg at jeg blir ei skikkelig ku og er avhengig av en god ammepute, da store deler av døgnet blir brukt med den i fanget.

Anbefaler også Bbhugme! Har ikke funnet fram min ennå fra forrige svangerskap, ligger med en vanlig pute foreløpig..

Back
Topp