Gravidpute

SaraB

Flørter med forumet
Hei, er i uke 13 nå og sliter mye med å finne gode sovestillinger på natta.
Har ikke noe erfaring med gravidputer, er det noe dere anbefaler? Hvis ja, hvilken merke/modellen? Har hørt mye bra om bbhugme puter, men finnes det andre alternativer?
Takk på forhånd :happy:
 
Bbgugme var ikke for meg, men jeg tror jeg er den eneste i verden som ikke elsker den. De fleste blir helt frelst :happy: Her funket det bedre med vanlige puter og en dyne jeg rullet sammen. Bbgugme ble for flat :facepalm:
 
Jeg likte heller ikke Bbhugme, men vet andre elsker den. Jeg brukte en dobbeltdyne for meg selv sist. Veldig enkelt når man flytter seg fra side til side og slipper å flytte puten, men bare ruller dyna under magen og mellom beina :)
 
Jeg likte heller ikke bb hug me, den ble altfor stor og stress å ha i senga. Brukte bare vanlig pute mellom beina. God ide med dobbeldyne.. :)
 
Jeg var ikke fan av BBhugme. Jeg bruker en mindre gravidpute som ser ca sånn ut: 7C6B8DC9-D038-484A-959D-018113B826FF.jpeg

Den går fra brystene til knærne ca. :) Så er mye mindre enn BBhugme
 
Jeg har ikke tatt meg råd til bbhugme, bruker helst dyna til mannen når han ikke sover her, og har ellers en vanlig, god hodepute..

Blir nok å finne en egen ekstra dyne snart, gidder ikke bruke noen penger på noe
 
Sniker fra Mai.

Jeg har Fossflakes Comfort U, den er diger, men gir fantastisk støtte! Både rygg, mage og for min del, bekkenet! Digger den! Ganske fast og fin også.

Sist slet jeg mye med bekkenet, og brukte bare en sammenrullet dyne. Merker allerede nå at denne er bedre! Og jeg er under 10 uker på vei. :rolleyes:
 
Sniker fra mars
Liker veldig godt bbhug me. Kan stramme ringene i hver ende sånn at puta blir fastere. Har hatt ett svangerskap med bare en ekstra dyne i senga rullet sammen og bbhug me og kn vel ikke si annet enn at jeg foretrekker sistnevnte :)
Kjøpte den rundt uke 12,så det er jo ikke det at magen er så innmari diger da, men jeg slet så meg å sove etter å ha våknet om natta for å tisse. Etter jeg begynte å sove med gravidpute tok det bare halvparten av tiden å sovne igjen. Så søvnen er blitt bedre.
 
Ekstra fordel med gravidpute er at de kn brukes som støtte i ryggen i senga om du må halvsitte og sove pga halsbrann. Gjorde det de siste ukene forrige gang :S eller som støtte i ryggen i sofaen, så jeg synes den har flere gode bruksområder. Som ammepute - helt rævva for min del :hilarious:
 
Ekstra fordel med gravidpute er at de kn brukes som støtte i ryggen i senga om du må halvsitte og sove pga halsbrann. Gjorde det de siste ukene forrige gang :S eller som støtte i ryggen i sofaen, så jeg synes den har flere gode bruksområder. Som ammepute - helt rævva for min del :hilarious:
Helt enig. Elendig å bruke som ammepute :hilarious:
 
Jeg kjøpte meg bbhugme da jeg var 11 uker. Har slitt en del med vondt i korsrygg og setet, og syntes puta hjalp veldig på å avlaste og minske smertene. I tillegg til bedre sovestillinger. Har hatt den i tre uker nå og er kjempefornøyd! Var heldig og fant en pent og lite beukt en til halv pris av nypris.

Det jeg synes er så bra med bbhugme er at den har sånne sakkosekk-kuler inni seg som former seg etter kroppen. I tillegg kan man bruke ringene på endene til å stramme puta skikkelig så den blir en stor og stram pølse over hele, ellers så kan man trekke ringene litt ut så puta blir litt løsere og kan være litt tynnere mellom feks bena, noe jeg liker:happy:
 
Har forsåvidt også ei venninne som var superfornøyd med den under graviditeten og som nå synes den funekr gull som ammepute. Akkurat det har jeg skjønt at det spriker mer på hva folk synes enn om man er fornøyd med puta under graviditeten. Jeg vet jo ikke sikkert, men ser for meg at det kan ha noe å si hvor høy man er i ryggen feks eller evt også i kombo med hvor store pupper man har når man ammer. Alle får jo større pupper, men hvor store varierer:happy:

Tror uansett man bare må lese litt på de forskjellige og prøve seg på noe. Skulle det bli helt feil valg så får man jo alltids solgt det videre:happy:
 
Back
Topp