Gravidpute

Angie

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Marsboerne 2023
Kan dere anbefale noe? De er ganske forskjellige. Jeg bestemte meg på å kjøpe gravidpute på slutten av første svangerskapet og det alltid vært noe viktigere.. så nå ved 4. Er det prioritert. Men vet ikke hvilken. Vil ha den til graviditeten ikke amming.
 
Jeg har kjøpt bbhugme pute, siden jeg har fått den anbefalt av absolut alle som jeg kjenner som har vært gravide :)
Må si at jeg fortsatt må tilvenne meg til den, men tenker at den sikkert blir veldig nyttig senere i svangerskapet. Har kun hørt gode ting om puten.
 
Jeg kjøpte en billig en på Rusta. Den er noe slapp i formen, vi får se hvor mye støtte det blir av den... Har ei venninne som var veldig fornøyd med den, men ser de dyrere gjerne er litt fastere og kan tilpasses mer.
 
Jeg elsker og er avhengig av min bbhugme! :D Hentet den fram så fort testen ble positiv :hilarious: Den er så digg!
 
Jeg elsker og er avhengig av min bbhugme! :D Hentet den fram så fort testen ble positiv :hilarious: Den er så digg!

Jeg er noob... og henger som førstegangs ikke helt med :angelic:. Bruker du den puta til amming også- eller er det en annen type?
 
Jeg er noob... og henger som førstegangs ikke helt med :angelic:. Bruker du den puta til amming også- eller er det en annen type?

Godt forståelig, det er en jungel av utstyr der ute! Jeg har en Cosyfix som jeg bruker til amming. Bbhugme er genial som gravidpute nettopp fordi den former seg fint etter kroppen, men dette gjør igjen at den blir for slapp som ammepute (etter min smak). Du vil ikke at babyen skal sige ned og bort fra puppen under amming.. Så der sverger jeg til Cosyfix, nettopp fordi den er så fast som den er. Det er nok en grunn til at det er den du finner på alle helsestasjoner/amme poliklinikker osv. :)
 
Godt forståelig, det er en jungel av utstyr der ute! Jeg har en Cosyfix som jeg bruker til amming. Bbhugme er genial som gravidpute nettopp fordi den former seg fint etter kroppen, men dette gjør igjen at den blir for slapp som ammepute (etter min smak). Du vil ikke at babyen skal sige ned og bort fra puppen under amming.. Så der sverger jeg til Cosyfix, nettopp fordi den er så fast som den er. Det er nok en grunn til at det er den du finner på alle helsestasjoner/amme poliklinikker osv. :)
Cosyfix er den som anbefales til amming, i følge moren min som er jordmor :)
 
Jeg bruker Milki sin ammepute til å sove med før baby kommer. Ser at de nå har kommet med egen gravid pute så da hadde jeg nok kjøpt den. Den har sånne små runde kuler, holder formen bra :)
 
Kan dere anbefale noe? De er ganske forskjellige. Jeg bestemte meg på å kjøpe gravidpute på slutten av første svangerskapet og det alltid vært noe viktigere.. så nå ved 4. Er det prioritert. Men vet ikke hvilken. Vil ha den til graviditeten ikke amming.
Jeg har god hjelp av Bbhugme:) hjelper meg med å sove på nettene:)
 
Bruker bbhugme jeg også. Tok litt tid før jeg ble vant til den, men nå sover jeg med den uten problemer. Snur meg og uten problemer, fin teknikk der :laughing002
 
Bbhugme er fantastisk som gravidpute :D
Den er ikke optimal til amming etter min mening og for mine pupper, som trenger å støtte baby opp i riktig brysthøyde for å få til riktig sugetak, ikke vil få særlig hjelp fra Bbhugme. Så til amming sverger jeg til cosifix, det reddet ammingen sist. Men det er definitivt ingen gravidpute :hilarious:

Liker at Bbhugme kan reguleres så den kan være både litt fast og slappere i formen, den gir ogaå god støtte i ryggen. Sist svngerskap måtte jeg halvsitte og sove pga halsbrann.
Sovner mye fortere med gravidputa, så tydelig at støtte hjelper kroppen å slappe av.
.
 
Jeg kjøpte en billig en på Rusta. Den er noe slapp i formen, vi får se hvor mye støtte det blir av den... Har ei venninne som var veldig fornøyd med den, men ser de dyrere gjerne er litt fastere og kan tilpasses mer.
Vi har den i senga til guttungen. Funker ikke som gravidpute her, altfor slapp. Men kjekk som en kosepute for han så han ikke slår hodet i kanten når han kaster seg rundt. Har en sånn stor U-pute I min seng som er helt fantastisk. Kjekt å kunne snu seg uten å måtte dra med seg puta :happy:
 
Her bruker jeg også bbhug me! Fint at man kan justere fastheten litt selv, også passer den til å ligge nedover langs hele kroppen!! Hjelper veldig på vondt i ryggen og bekken:happy:
 
Jeg kjøpte en fra milky sist svangerskap. Den har isoporkuler i og er myk og behagelig. Den funker ikke så godt som ammeputen etter at jeg har klemt flat mange av kulene, men den var heller ikke veldig dyr. Jeg brukte knapt ammeputen til amming, jeg syntes det gikk fint med vanlig sofapute, ellers brukte jeg ofte å amme liggende når jeg var hjemme, hvertfall i starten.
 
Back
Topp