Gravidplager og tabu

Blabla123

Andre møte med forumet
Flere som leste denne? http://m.db.no/2012/02/05/tema/klikk/foreldre/helse/20092800/?www=1 Syns det var litt greit å lese om enkelte ting man ikke hører så mye om.:) Jeg hadde trodd jeg skulle føle meg så fin som gravid, har virkelig gleda meg til det. Misforstå meg rett, det er utrolig stas med magen som vokser, men kanskje mindre med andre ting. Nevner i fleng; Skikkelig fjortissfjes - jeg er full av kviser. Jeg snorker visst sånn enkelte netter at jeg holder sambo våken. Kronisk tett i nesen. Jeg har fått veiviser - stripe med mørke hår nederst på magen ( disse forsvinner igjen håper jeg??). Celulittene formerer seg på lårene (kanskje ikke bare graviditeten sin feil?) Å nyse med full blære har begynt å bli en utfordring.. Strekkmerker på hoftene. Og jeg er såvidt over halvveis.. Hva med dere andre?

Ja, jeg har forpestet omgivelsene mine med mye luft i magen, noe som heldighvis har gått over nå.... Kviser har jeg ikke hatt siden jeg var 13,5, men de har dukket opp. De siste ukene, med mye forkjølelse og hoste har de samme tisse-på-seg problemene også kommet.
Damene på apoteket seg surt på meg når jeg kjøper 3-4 nesesprayer om gangen, og jeg blir anpusten bare jeg går opp en trapp....

Men ellers går alt bra 

Må bare prøve å si til meg selv at dette er luksusproblemer, siden mange blir sykemeldte og har så vondt her og der at de ikke fungerer på jobb og i hverdagen... 

Jeg klager ikke jeg heller, har *bankibordet* vært uforskamma frisk så langt i svangerskapet og er supertakknemlig for det. Det har bare dukka opp rariteter jeg ikke hadde tenkt på:) man hører liksom ikke så mye om disse tingene!

jeg har vært heldig og hatt lite plager egentlig. Har vært kvalm i begynnelsen alle gangene og hatt litt problemer med bekkenet. Har sluppet unna strekkmerker og mye annet. Men denne gangen har jeg allerede begynt å få noe som kan se ut som om det blir åreknuter på det ene benet:( men, det er uansett verdt det da:)

var få ting denne gangen..ikke mye kviser nå..det sies at har en mye kviser så er det jente du får..det stemte hos meg sist. nå ingenting og det e gutt vi venter. Slet med utflod sist og -også denne gangen e det plagsomt blir utrolig sår i tid og utide. Har hørt at det e lurt då å sove uten noe og skifte så ofte..gjerne smøre inn litt med olje. 

Strekkmerker fekk eg lite av sist..eneste stedene eg fikk litt var der eg ikke var flink å smøre meg med lotion. De hårene går vekk men ikke med engang... 

en blir og e forskjølte mye lengre.. enn ellers.

Synnove skrev:
Ja, jeg har forpestet omgivelsene mine med mye luft i magen, noe som heldighvis har gått over nå.... Kviser har jeg ikke hatt siden jeg var 13,5, men de har dukket opp. De siste ukene, med mye forkjølelse og hoste har de samme tisse-på-seg problemene også kommet.
Damene på apoteket seg surt på meg når jeg kjøper 3-4 nesesprayer om gangen, og jeg blir anpusten bare jeg går opp en trapp....

Men ellers går alt bra 

Må bare prøve å si til meg selv at dette er luksusproblemer, siden mange blir sykemeldte og har så vondt her og der at de ikke fungerer på jobb og i hverdagen... 

kan du bruke nesespray når du er gravid? Trodde man måtte bruke saltvannspray

tjukka_igjen skrev:

Synnove skrev:

Men ellers går alt bra 

kan du bruke nesespray når du er gravid? Trodde man måtte bruke saltvannspray

Saltvannsspray funker ikke...Så jeg må bruke det for å få puste
Har også prøvd eucalyptus salve, nese-skylling og vanndamp, men det funker dårlig, og er upraktisk både midt på natten når jeg våkner og er tett, og på jobb...
Jeg har gått over til den som er ment for barn, den er ikke så sterk men gjør jobben.

Har egentlig sleppt greit unna fram til no, men no merker eg at bekkenet bjynder og trøble. Blei sjukmeldt pga bekkenløsing sist graviditet, så blir spennende og sjå kor ille det blir denne gangen. Har byrja med bekkenbelte (bjynda og bruke det alt for seint sist) så håper det skal hjelpe ein god del!=)

Hehe, morsom tråd :) 
for å nevne noe; tennåringsansikt, fett hår, flass, tørr hud, ustabil mage (med masse luft), tissetrengt, i starten - konstant sulten, nå - full i magen uansett, smerter i bekken og rygg og tiltrekker meg alt som går av sykdom. Men alt i alt føler jeg meg ganske pigg :) Har ikke hatt mye grunn til å klage frem til nå egentlig! Nyter å være gravid <3

Back
Topp