Gravidpiller fra apoteket

NR93

Flørter med forumet
Lurer på om dere bruker disse gravidpillene (lilla eske) fra apoteket?

Har ikke fått time til lege eller jordmor pga korona så har ikke fått spurt eller sjekket om jeg har mangel på noe.

Har snakket med venninner som har vært gravid hvor jeg får høre fra enkelt at det egentlig bare er bortkastet penger fordi vi får i oss alt det der i et vanlig kosthold.

Jeg tar folsyre og d-vitamin hver dag og har et variert sundt kosthold med lett variasjon av fisk, kjøtt, kylling, ris, pasta, fiber osv. Spiser mye grove produkter som fullkorn og lager brødmat selv med havregryn, frø, grovtmel og hvetemel. Spiser mye grønnsaker, salat, litt frukt (er intolerant så kan ikke spise så veldig mye).

har til nå også tatt disse gravidpillene fordi det er første svangerskap og jeg er litt på ukjente veier og vet ikke helt hva jeg skal og ikke skal ta. Men ønsker ikke å ta unødvenige tilskudd som jeg allerede får nok av i kosten :bored:
 
Jeg tok de pillene i forrige svangerskap. Nå tar jeg heller d-vit, jod og folsyre hver for seg for å slippe de store pillene da jeg har hypermesis. Håper å få sjekket blodverdiene snart :)
 
Jeg også. Da vet jeg at jeg får i meg det jeg trenger. Tar de på kvelden, blir så dårlig hvis jeg tar de om morningen :)
 
Jeg var hos jordmor og hun sa at jeg skulle ta folsyre og drikke tran. Hvis jeg hadde veldig dårlig kosthold så anbefalte hun vitamintilskudd. De «gravidepakkene» som finnes mente hun var alt for dyre og ikke noe vits i å kjøpe;)
 
Jeg var hos jordmor og hun sa at jeg skulle ta folsyre og drikke tran. Hvis jeg hadde veldig dårlig kosthold så anbefalte hun vitamintilskudd. De «gravidepakkene» som finnes mente hun var alt for dyre og ikke noe vits i å kjøpe;)

okei så bra :D for det var det mine venninner også mente. Takk for svar :happy:
 
Jeg tok de pillene i forrige svangerskap. Nå tar jeg heller d-vit, jod og folsyre hver for seg for å slippe de store pillene da jeg har hypermesis. Håper å få sjekket blodverdiene snart :)

uff så trasig :( er dette noe som blir å vare hele svangerskapet eller bare noen uker?
 
Jeg tar de og kommer til å fortsette med det. Tar også ekstra D-vitamin siden jeg plages med veldig lave verdier.

jeg vet at jeg ikke har verdens beste variasjon i kostholdet og derfor føler jeg det er tryggere å ta vitamintilskudd :)
 
uff så trasig :( er dette noe som blir å vare hele svangerskapet eller bare noen uker?

Det vil tiden vise :p håper på snarlig bedring. Jeg var ikke syk med førstemann så har ikke noe å sammenligne med heller.
 
Tar multivitamin tabletter nyco pluss og der får jeg i meg alt jeg bør ha siden kostholde ikke er det aller beste for jeg ikke får i meg så mye. hehe.
 
Tar folat og ikke noe annet her, så får prøvene hos legen si om jeg skal ta andre tilskudd.
 
Jeg tok de pillene i forrige svangerskap. Nå tar jeg heller d-vit, jod og folsyre hver for seg for å slippe de store pillene da jeg har hypermesis. Håper å få sjekket blodverdiene snart :)
Hvor mye jod tar du hver dag?
 
Jeg var hos jordmor og hun sa at jeg skulle ta folsyre og drikke tran. Hvis jeg hadde veldig dårlig kosthold så anbefalte hun vitamintilskudd. De «gravidepakkene» som finnes mente hun var alt for dyre og ikke noe vits i å kjøpe;)
Sniker!

Min jordmor sa akkurat det samme som din!
Skulle ønske jeg visste det da jeg ble gravid. :wtf:
 
Back
Topp