Gravidmage?

Millyy

Forelsket i forumet
Novemberlykke2024❤️
Hei!

er gravid med første barn og 8+2. Allerede er jeansen for trang. Jeg går ikke i trange klær til vanlig så ikke noe problem å skjule. Men, kan man få synlig mage så tidlig eller er jeg bare blitt koronatjukk:hilarious:?

har gått opp 1 kg bare. Kanskje bare veldig oppblåst. Har ikke sjans til å få igjen olabuksa:rolleyes:

Jeg bestilte meg MAMA tights rundt den tid fordi jeg var kjempeoppblåst og stram, så fordiom magen ikke er der enda, så ønsker jeg å ha det så komfortabelt som mulig :glasses1

Uke 12 nå, fremdeles ingen mage, men oppblåst!

Jeg bestilte meg MAMA tights rundt den tid fordi jeg var kjempeoppblåst og stram, så fordiom magen ikke er der enda, så ønsker jeg å ha det så komfortabelt som mulig :glasses1

Uke 12 nå, fremdeles ingen mage, men oppblåst!

Har også kjøpt det! Heller ikke fått mage, men kan bare glemme vanlige bukser. Orker ikke.

Jeg går i lave mammabukser fra forrige graviditet :rolleyes: men fikk tidlig mage sist også, så forventer å få tidlig mage denne gangen også når det er andre gang!

Jeg har alltid vært større i magen i første trimester enn jeg er i uke 12-14, fordi jeg blir så oppblåst. Er oppblåst nå og, men går som regel bare i pysj, så merker ikke noe til stramme bukser enda:bag::hilarious:

har gått ett par uker siden jeg ga opp det å gå i vanlige bukser. er nå 13+1. Men her henger nok noe igjen fra forrige graviditet. er tross bare 9 med siden jeg fødte og så..tror nok det har litt med det å gjøre. Hadde heldigvis ikke lagt vekk mamma buksene for langt unna.

obs. feil gruppe.. skulle hatt denne i oktober gruppa...:oops:

Nei, du får ikke gravidmage så tidlig. MEN - tarmene blåser seg opp og bruker lenger tid på å fordøye maten, for å passe på å ta til seg alle næringsstoffene i mat og drikke. Så du blir ganske oppblåst. Den ekstra hormonmengden gjør også at kroppen samler mer vann enn vanlig. I tillegg begynner livmoren sakte men sikkert å presse tarmene oppover. Men denne magen du opplever nå vil ofte «flate ut» litt i uke 11-13, og for mange blir gravidmagen de trodde de hadde helt borte - før så den ekte lille gravidkula fra babyen og ikke pressede tarmer, begynner å synes i alt fra uke 13-20. :-)

Her synes det allerede, livmoren har vokst godt over symfysen, men det er tredjemann. Når jeg hadde TUL og var 8+5 så tok gynekologen utvendig ultralyd, så alt fint da :) Men er nok mye luft også! :p

Back
Topp