Gravidklær

BBYG

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Gresskarfrøene2023
♡ Babymais2026 ♡
Tenkte det kunne være fint med en egen tråd om dette. Her kan vi dele litt tips og triks, og legger på åpen gruppe sånn at de fra andre termingrupper osv også kan tipse :happy:

Jeg syns selv det er kjempe vanskelig å finne ut hva jeg kan gå med og som er behagelig. Forrige svangerskap kunne jeg ikke ha noe som strammet på magen, da jeg fikk kynnere allerede i uke 15, og press mot magen var utløsende. Derav gikk jeg konstant som en stor pose, i herreklær og oversized fra topp til tå. For meg har det å føle meg fresh og fin/stelt en direkte sammenheng med hvordan jeg føler meg, så har brukt litt tid på å finne en «garderobe» slik at jeg enkelt kan kle meg om morningen, og føle meg vel :happy: Et par tips jeg har plukket opp og som jeg vil dele er;
- invester i en god gravidtights, den kommer til å bli brukt endel
- gå for lange eller cropped overdeler. Vanlig lengde kommer til å sette seg på en uflatterende plass på magen.
- velg enten oversized som overdel eller underdel (ikke begge plasser).
- shop i klesskapet til mannen din, kanskje han har en skjorte eller to som passer fint å ha på
- om du investerer i en bh forlenger(stropp) kan man bruke de vanlige bhene enda en stund
- skal du kjøpe noe nytt, gå heller opp en størrelse eller to i vanlige klær, så kan du fortsatt bruke disse etter fødselen

Ellers har jeg selv kjøpt
- oversized jeansskjorter, to stk for jeg syns dette er veldig fint å ha åpent, de er myke og behagelige å gå med
- en kashmir cardigan i en størrelse opp, fordi jeg klør helt sinnsykt av ull under graviditetene mine (for some reason..), til vanlig kan jeg gå med råull rett på huden.
- Leggings i str M og L (bruker de vanlige fra Kay Day med høyt liv og str S er fortsatt behagelig)
- gravidstrømpis
- fleecestrømpis i ti str større en vanlig
- to stk mammajeans i en størrelse opp, fra hm som er uten det foret på magen - de med lavt liv og strikk i linningen. Aalt for lange, men planlegger å legge de opp i løpet av helgen så de er klare til bruk.
- et par basic lange singleter til å ha under cardigan og skjorter, en størrelse opp

Back
Topp