Gravidklær

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Når begynte dere med gravidklær?
Er det noen bukser dere vil anbefale? Går nå utelukkende med løsebukser/linbukser da jeansene har blitt for ukomfortable.

Når begynte dere med gravidklær?
Er det noen bukser dere vil anbefale? Går nå utelukkende med løsebukser/linbukser da jeansene har blitt for ukomfortable.
Kjøpte noen gravidjeans i uke 10 allerede, men kan fortsatt bruke noen av de vanlige buksene mine også. Syns H&M sine er fine. Jeg kjøpte 4-5 forskjellige og returnerte de jeg ikke likte.

Begynt litt nå :)

Bruker bukser som er veldig tøyelig. Mine vanlige jeans og dressbukser kan jeg bare glemme å få på. Har noen gravidbukser, men opplever at magen ikke er «stor nok» enda for å passe/fylle de :laughing002

Har begynt for ei god stund siden! Jeg bruker ca aldri bukser til vanlig uansett, så overgangen til kjoler med mer stretch var grei :) veldig fan av ribbestrikkede kjoler som både viser frem magen og er super komfortabel. Og Lindex har gode strømpebukser og undertøy. Supertips til vinteren er å kjøpe vanlige ullstrømpebukser derfra i str 48 el no og bruke de bak fram:laughing002 mye billigere enn gravid-ullstrømpebukser

Brukt gravidklær siden rundt 8-9 uker i sommer. Livmora vokste fort med nr. 3. Har én jeans fra H&M, sydd et par ganger fra tidligere svangerskap, én dressbukse for gravide - også sydd og fra H&M, og en blå jeggings jeg ikke vet hvor er fra. Arvet av en kollega. Også sydd. Fort at man må dra litt i stoffet som skal ligge over magen, også revner sømmen mellom magestoffet og buksa. Eller bruker jeg skjørt og kjoler og gravidstrømpebukser i ull, fleece eller nylon(?). Alle fra H&M.

Må ha meg ny regnjakke for den billige saken jeg har har revna i alle sømmer og er ikke tett lenger. Så tenker å kjøpe meg en brukt BRGN monsun regnjakke. Under den får jeg plass til både gravidmage og bæresele med baby når babyen skriker i vogna og det regner ute, og den er fin når man ikke er gravid. 20 000 mm i vannsøyle. Jeg har prøvd på i butikk, så venter bare på at det skal dukke opp en i min str og farge på Finn/tise.

Bruker bare graviditetsbukser nå. Sliter fortsatt med smerter/murring i livmor. Så synes det er veldig deilig å slippe en bukse som presser over magen itillegg :)

Har en favorittbilde som jeg bruker veldig mye, den passer fortsatt fint selv om magen har vokst mye, fordi den er stretchy. Ellers bruker jeg en jeans som jeg kjøpte i for stor str som ikke-gravid for noen år siden, som jeans fram til jeg ikke får på den lenger heller. Og vanlige treningstightser. Håper å kjøpe max 1 bukse, men at det helst ikke er gravidbukse men en som jeg kan bruke ellers også men som bare er superstretchy. Får se hva jeg finner når den tid kommer:happy: Har to tynne gravidtights fra forrige gang, men nå som det er vinterbaby hadde det vært kjekt med ett alternativ som varmer litt mer ihvertfall

Har en favorittbilde som jeg bruker veldig mye, den passer fortsatt fint selv om magen har vokst mye, fordi den er stretchy. Ellers bruker jeg en jeans som jeg kjøpte i for stor str som ikke-gravid for noen år siden, som jeans fram til jeg ikke får på den lenger heller. Og vanlige treningstightser. Håper å kjøpe max 1 bukse, men at det helst ikke er gravidbukse men en som jeg kan bruke ellers også men som bare er superstretchy. Får se hva jeg finner når den tid kommer:happy: Har to tynne gravidtights fra forrige gang, men nå som det er vinterbaby hadde det vært kjekt med ett alternativ som varmer litt mer ihvertfall
*favorittbukse

Kan sterkt anbefale en sid kjole, skjørt og genser i 100% ull fra Cubus. Genseren er for kort til å gå med til gravidbukse, men sammen med skjørtet (som kun kan kjøpes på nett), passer genseren med god margin. Jeg har brukt både settet og kjolen flere ganger og det er så deilig med myke og varme klær som ikke strammer.

Da jeg kjøpte det var det 25% på ull på Cubus. Ellers kan man melde seg inn i klubben og få noe rabatter på første kjøp.

Dette skjørtet:

Denne genseren (på tilbud):

Og denne kjolen:

Deilig å bruke allerede men blir også veldig godt å ha til vinteren da jeg bare har to strikkakjoler i ull, og ett skjørt i bomull som passer som jeg bruker ullgensere til. Ellers er det bukser, men det syns jeg blir for stramt og ubehagelig når jeg blir stor og det blir kaldt, så bruker de mye mindre da.

Hva tenker dere om denne? Ny varme-tights fra Aim’n!

Back
Topp