Gravidklær? Trenger man det?

Lillespire95

Flørter med forumet
Gravid med mitt første barn. Det jeg lurer på er: trenger man å kjøpe gravidklær? Eller klarer man seg med vanlige klær? Eller kanskje en blanding?

Er det noen spesifikke merker dere evnt anbefaler som er fine, men samtidig praktisk? :D Blir å være høygravid til vinteren..
 
Jeg har absolutt hatt behov for gravidklær i begge mine svangerskap, både bukser, gensere, kjoler og t-skjorter (Høygravid i august 21 og nå i juli) Samtidig så har jeg noen yogabukser/haremsbukser som har passet fint hele veien, som ikke er gravidklær. Det er sikkert veldig individuelt ut fra kropp, klesstørrelse og hvordan kroppen endrer seg i svangerskapet, så du kan jo se ann hvordan det blir fremover. Men hvis jeg skal anbefale noen merker, har jeg denne gangen vært veldig fornøyd med Only Maternity sin kolleksjon, både jeans og overdeler. De er å få tak i på Zalando :)
 
Jeg var høygravid i vinter, fødte i februar. Jeg trengte et par gravidbukser, og ellers kjøpte jeg topper/gensere som kunne brukes til amming også. Stretchy figurnære kjoler (vanlige, ikke gravid) er gull. Og omslagskjoler (fint til amming). Jeg kjøpte en gravid-vinterjakke som jeg også brukte etter fødsel da jeg brukte bæresjal eller sele. Strømpebukser kjøpte jeg i en/to større størrelse og brukte også mens jeg gikk ned i vekt etter fødsel.

Kjøpte det meste på Zalando og vero moda. Men kjøpte litt brukt på Facebook mener jeg. :)
 
Gravid med mitt første barn. Det jeg lurer på er: trenger man å kjøpe gravidklær? Eller klarer man seg med vanlige klær? Eller kanskje en blanding?

Er det noen spesifikke merker dere evnt anbefaler som er fine, men samtidig praktisk? :D Blir å være høygravid til vinteren..
Tja. Noen legger jo ikke på seg så veldig, og klarer seg med stretch og en størrelse opp i norn plagg. Jeg måtte ha litt, særlig bukser og tights med plass til magen (og rumpa, haha!). Men jeg anbefaler ikke å bruke favorittgenseren når du er høygravid, for du viljo utvide tøyet slik at det ikke passer så fint når magen er borte. Mange av oss blir også mer følsomme i kroppen og samler en del vann i kroppen. Jeg orket ikke noe som strammet mye eller klødde. Støttestrømper absolutt å anbefale i slutten av andre trimester +tredje trimester, særlig om du legger på deg en del og skal gå en del. Det bidro til at jeg ikke hovnet så mye i beina, mener jeg.
 
Jeg trengte kun gravidtruser og noen basic gensere. Kjøpte vanlige myke bukser fra Cubus som jeg brukte hele graviditeten.
 
Jeg måtte ha gravidbukser/tights. Klarte meg med mine vanlige overdeler, sånn akkurat. :p Får svær mage i svangerskap, og hater om klær sitter for stramt på.

Vinterjakke kjøpte jeg en på salg i et par større størrelser enn jeg bruker, og som hadde justerbart strikk i livet og nede. Var billigere enn gravidjakke. :p
 
Prøvde å holde igjen, men har endt med å kjøpe en del.
Har vært mest fornøyd med klær fra Even&Odd og Anna Field på Zalando, i mamma/gravidkategorien. Samt noen løse, myke bukser fra Cubus (ikke gravidbukse).
 
Back
Topp