Gravidklær i store størrelser

Lavendel22

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Har begynt å tenke litt på gravidklær, selv om jeg ikke trenger det enda. Men jeg synes det er utfordrende å finne i store nok størrelser. Bruker 52 i klær vanligvis. Vet at zizzi har noe, og bonprix (men jeg liker å kunne prøve de på). Andre tips, veldig gjerne til fysiske butikker? Tenker spesielt litt komfortable bukser.
Amme bh-er synes jeg er spesielt vanskelig å finne. Vanskelig nok med vanlige bher. Bruker 100 i omkrets, også pleier jeg vanligvis bare å ta den største cupen jeg finner. Gjerne I eller J. Men man bør kanskje gå enda mer opp i str i ammebh er? Er det i det hele tatt mulig å finne det, uten å betale 1000kr og mer per stk?

Var ganske stor i forrige graviditet, og da brukte jeg bare vanlige klær. Mot slutten ble det tights og kjoler da :p fant noen kjoler/tunikaer store str i h&m, men utvalget i gravidklær var ganske lite.

Var ganske stor i forrige graviditet, og da brukte jeg bare vanlige klær. Mot slutten ble det tights og kjoler da :p fant noen kjoler/tunikaer store str i h&m, men utvalget i gravidklær var ganske lite.

Ja, jeg satser på å bruke de klærne jeg har lengst mulig. Men spesielt mamma-bukser synes jeg ser mye mer komfortable ut enn de jeg har til vanlig. Vet jo ikke hvor mye magen vil vokse, men kunne tenke meg å hatt en eller to slike klar om jeg føler behovet.
Og amme-bher tenker jeg er greit å ha noen av, men det er vel det vanskeligste å finne synes jeg.

Hm sine mammaklær i xxl synes jeg faktisk er store i størrelsen. Bonprix har mye som er greit, og kappahl sine ammebher er veldig stretchy :)

Levde i Hm sine gravid- joggebukser sist jeg var gravid. Og en del tights, med lange topper eller kjoler. HM er relativt store i størrelse XXL, men syns topper/tskjorter er litt korte. ( bruker 48/50) Som oftest er utvalget av gravidklær best i nettbutikk. (Hm har nesten ingenting i butikk syns jeg)

De siste 3 mnd når magen var stor - masse sommerklær, shortser, skjørt, kjoler. (Hadde august-baby) Kan tenke meg det blir mye det samme denne gang med juli baby :) Jeg kjøpte amme-bher på bonpix, sånne tynne i bomull, ikke særlig god støtte. Funket sånn passe. Etterhvert brukte jeg bare vanlig bh, gikk helt greit det å :hilarious:

Ja, jeg satser på å bruke de klærne jeg har lengst mulig. Men spesielt mamma-bukser synes jeg ser mye mer komfortable ut enn de jeg har til vanlig. Vet jo ikke hvor mye magen vil vokse, men kunne tenke meg å hatt en eller to slike klar om jeg føler behovet.
Og amme-bher tenker jeg er greit å ha noen av, men det er vel det vanskeligste å finne synes jeg.
Ser den! Men h&m har ihvertfall litt gravidklær, kanskje man er heldig og finner noe :)

amme-bher måtte jeg bestille. Bestilte fra bl.a komplett apotek.

Amme-bher vil jeg anbefale å kjøpe i butikk. Jeg kjøpte mesteparten av mine på nettet, men var ikke fornøyd med passformen eller komfor. Er også greit å vente til man er godt ut i svangerskapet, siden det er vanskelig å vite hvor stor man blir.
Jeg kjøpte en del klær på zalando, litt usikker på hvor store størrelser de har. Ellers brukte jeg også en del vanlige klær (gensre og topper) som var litt baggy i utgangspunktet. Jeg fødte forrige i mars, så årstiden blir jo litt annerledes nå. Men kan tenke meg jeg kommer til å kjøpe noen kjoler som i utgangspunktet er gode og romslige fra før, de som sitter stramt over brystene, men ellers er luftige og store ellers.

Har begynt å tenke litt på gravidklær, selv om jeg ikke trenger det enda. Men jeg synes det er utfordrende å finne i store nok størrelser. Bruker 52 i klær vanligvis. Vet at zizzi har noe, og bonprix (men jeg liker å kunne prøve de på). Andre tips, veldig gjerne til fysiske butikker? Tenker spesielt litt komfortable bukser.
Amme bh-er synes jeg er spesielt vanskelig å finne. Vanskelig nok med vanlige bher. Bruker 100 i omkrets, også pleier jeg vanligvis bare å ta den største cupen jeg finner. Gjerne I eller J. Men man bør kanskje gå enda mer opp i str i ammebh er? Er det i det hele tatt mulig å finne det, uten å betale 1000kr og mer per stk?

Skjønner deg godt! Jeg er str 48/50 og synes det er vanskelig med store mammaklær, spesielt bukser.
Tidligere har jeg kjøpt noen bukser fra bonprix tror jeg, samt en annen butikk, skal prøve huske navnet...
Mamalicious har noe. Og Milker, men da begynner vi snakke høyere pris igjen.

Jeg kjøpte mine bh-er på Change. En del ganger har de tilbud 3 for 2. De er kostbare, men for meg var det verdt det, ordentlig god støtte (og pene). Jeg orker ikke de myke amme-bh-ene fra kjedebutikkene, da klistrer jo puppene seg sammen og blir bare ubehagelig. Synes jeg da. Og jeg elsker spiler til vanlig, da..

Jeg flytter inn i gravidleggings/tights fra HM som gravid! De nyeste er noe stivere i stoffet enn tidligere, men jeg elsker støtten over magen. Som overvektig har jeg også vært glad i snittet på noen kjoler fra HM Mama, med sånn strikk under magen. Får bort litt av telt-følelsen man kan få i veldig store gravidplagg. Men det varierer jo fra år til år hva de har.

Ellers har jo som andre har nevnt Bonprix kjoler i empireliv-snitt i store størrelser, som fint kan brukes som gravidplagg:happy:

Zizzi sine klær har vært mine favoritter, selv om utvalget er litt begrenset! Gravidgensere fra hm i stor størrelse er fine, men noen blir litt korte etterhvert. Change har de beste ammebhene i store størrelser, men de kommer også med en relativt høy pris (men er klart verdt det).

Back
Topp