Dytter opp denne igjen. Er i Bergen nå. Kan melde om at mammaklær avdelingen legges ned på H&M galleriet, og er lagt ned på lagunen. Har ikke råd til dyre klær. Aner ikke hvor jeg skal ordne tøy nå. Tipper jeg ender med å bestille fra Shein
Vet ikke om det fortsatt gjelder, men da jeg gikk gravid bestilte jeg klær på HM sine nettsider, prøvde dem på, og leverte klærne i butikk om de ikke passa. Ev. om de har fri retur, så blir det litt det samme.
Etter tre svangerskap på vinterstid er dette mine erfaringer;
Jeg brukte 1-2 bukser med utvidet elastisk stoff på magen sammen med en Mobysweater jeg strikket selv i Peer gynt-garn. Litt lengre enn oppgitt i oppskriften. Bruker den hver dag nå når jeg ikke er gravid, og nesten hver dag mens jeg gikk gravid.
Ellers brukte jeg en selvstrikket Chestnutdress i tilpasset lengde så den ikke ble like lang, sammen med gravidstrømpebukser. Den strikket jeg til andre svangerskap og bodde i den hele vinteren.
Så tipset mitt er å finne noe godt, varmt, behagelig og langt, som du har over en bukse eller en strømpebukse. Alternativ til bukse er også et langt skjørt i ull som du har helt oppe i midjen, også har du strømpis under.
Ammetopper og amme-bh har igrunn vært overflødig her.
Det er lite man egentlig trenger.