Gravidkjole i bryllup?

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg skal i bryllup i midten på juli (er da i uke 28), og jeg er HELT grønn på både kjoler og bryllup.
Om det ikke står noe som helst om kledsel i innbydelsen, kan man da ha på hva som helst (utenom hvit, rød og svart som har jeg forstått)?
Jeg er ganske gjerrig når det gjelder klær, jeg syns det finnes "bedre ting" å legge penger på, så jeg har ikke lyst å kjøpe noe som svir i lommeboken, spesielt ikke om jeg skal gå for en gravidkjole, som jeg kanskje ikke kan bruke mer enn i sommer...! ;)
Kjøpte noen vanlige kjoler fra Zalando for en tid tilbake, tenkte jeg kunna ha de i sommer ettersom de var vid fra midja og ned, men var på konfirmasjon i mai og holdt på å miste pusten flere ganger fordi den stramma sånn over brystet, derfor tror jeg kanskje jag skal starte med å se på gravidkjoler isteden, spesielt om jeg bestiller på nett, for da kan jeg ikke prøve den først.

Fant denne på Zalando: https://www.zalando.no/mama-licious-mlyolanda-sommerkjole-peacock-blue-m6429f072-l11.html
Er den ok å ha i bryllup? Ser ut som man kan ha den etter magen er borte også, og det er ett pluss :)

Er det nånn som har noe annet bra tips? Jeg liker ikke smala/ikke eksisterende skuldre-bånd eller dype utringninger (?) og har gjerne en kjole som ikke sitter så tett mot hele kroppen (liker og kunne røre meg i den ;)) Tenkte ut å se i butikker i helgen, men som sagt er jeg helt grønn på bryllup og har ikke peiling på hva som passer seg og ikke!
Meget, meget takknemlig for tips! :)

Jeg syns denne passer fint i et sommerbryllup :)
Stor fordel med gratis retur på Zalando. Jeg bestiller ofte to str av samme kjole for å sjekke hvilken som passer best.

Hva med floyd kjoler fra b.young? :) Har flere av disse selv fra før jeg ble gravid, men kan fortsatt bruke dem ;) De sitter bare stramt under brystene, så du kan føle deg avslappet. De har også både knelange og fotside. Greit å kjøpe noe du kan bruke etterpå også ;)

Nå er kanskje denne litt mørk for et bryllup, men den er veldig behagelig å ha på :)
Veldig grei til sånn ellers i sv.skapet da, jeg brukte den i konfirmasjon i mai. Og har nesten bodd i den etter det :laughing002
Jeg liker heller ikke at det strammer/sitter tett inntil overalt (er overvektig), men denne synes jeg satt fint :)
https://m.zalando.no/new-look-jerseykjole-black-nl029f00t-q11.html

Det stemmer at når det ikke står noe om klær i invitasjonen så kan du ha på det meste (bortsett fra hvitt, rødt og svart).
Fant dette om farger i bryllup;
"– Det er brudeparet som skal stå i fokus, og man skal derfor kle seg deretter. Man skal ikke ha på seg noe som tiltrekker seg altfor mye oppmerksomhet, sier Unni Kjus ved Unik Brudestudio i Oslo.

Da sier det seg selv at man ikke skal velge en kjole som er hvit. Tradisjonelt sett skal man heller ikke kle seg i rødt da dette er en farge som tilstrekker seg mye oppmerksomhet, og heller ikke sort fordi det er noe man bærer i begravelser.

Utover det er alle farger tillatt."

Kjempefin kjole du har funnet! Den hadde vært fin i et bryllup :)
Virker som at man kan bruke den når man ammer også, + at fallet gjør at den kan brukes når magen forsvinner også :)

Når bryllupet er på sommeren og kleskode ikke er oppgitt er det også lov med sommerkjoler. Luftige og med mønster
Så den du har funnet er helt innafor, og fin.
Foe dyp utrigning og for kort er også neinei. Så til knærne er perfekt.

image.jpg Skal være forlover i min søster bryllyps i slutten av juli, er i uke 26 da, og igjen til min mann brors i oktober, er da 36 uker. Synes mammakjoler er dyre, bruke 500 + på en kjole jeg bruker 2 ganger er ikke aktuelt. Fant denne på zalando på 260 kr, enkelt og ikke super pyntet men passer best til sommer bryllupet men kommer til å bruke den i oktober også.

Jeg skal i bryllup i midten på juli (er da i uke 28), og jeg er HELT grønn på både kjoler og bryllup.
Om det ikke står noe som helst om kledsel i innbydelsen, kan man da ha på hva som helst (utenom hvit, rød og svart som har jeg forstått)?
Jeg er ganske gjerrig når det gjelder klær, jeg syns det finnes "bedre ting" å legge penger på, så jeg har ikke lyst å kjøpe noe som svir i lommeboken, spesielt ikke om jeg skal gå for en gravidkjole, som jeg kanskje ikke kan bruke mer enn i sommer...! ;)
Kjøpte noen vanlige kjoler fra Zalando for en tid tilbake, tenkte jeg kunna ha de i sommer ettersom de var vid fra midja og ned, men var på konfirmasjon i mai og holdt på å miste pusten flere ganger fordi den stramma sånn over brystet, derfor tror jeg kanskje jag skal starte med å se på gravidkjoler isteden, spesielt om jeg bestiller på nett, for da kan jeg ikke prøve den først.

Fant denne på Zalando: https://www.zalando.no/mama-licious-mlyolanda-sommerkjole-peacock-blue-m6429f072-l11.html
Er den ok å ha i bryllup? Ser ut som man kan ha den etter magen er borte også, og det er ett pluss :)

Er det nånn som har noe annet bra tips? Jeg liker ikke smala/ikke eksisterende skuldre-bånd eller dype utringninger (?) og har gjerne en kjole som ikke sitter så tett mot hele kroppen (liker og kunne røre meg i den ;)) Tenkte ut å se i butikker i helgen, men som sagt er jeg helt grønn på bryllup og har ikke peiling på hva som passer seg og ikke!
Meget, meget takknemlig for tips! :)
Synes den var søt jeg med fresh farge! og litt som jeg tenker vi er gravide og det er begrensa hva vi kan bruke, så synes den funker veldig bra :)

Hva med floyd kjoler fra b.young? :) Har flere av disse selv fra før jeg ble gravid, men kan fortsatt bruke dem ;) De sitter bare stramt under brystene, så du kan føle deg avslappet. De har også både knelange og fotside. Greit å kjøpe noe du kan bruke etterpå også ;)
De har b-young dit jeg skal på lørdag, så det kan jeg sjekke ut :) jeg hadde bare tanken at teks butikker som teks vera moda, b-young og bik bok mest har klær for "smale ungdomer" og ikke så mye for "større gravida" om du skjønner ;)

Synes det var en fin kjole du hadde funnet :) Men enig med de over her at de har mye fint (og ikke alt for dyrt) på B Young.

Nå er kanskje denne litt mørk for et bryllup, men den er veldig behagelig å ha på :)
Veldig grei til sånn ellers i sv.skapet da, jeg brukte den i konfirmasjon i mai. Og har nesten bodd i den etter det :laughing002
Jeg liker heller ikke at det strammer/sitter tett inntil overalt (er overvektig), men denne synes jeg satt fint :)

Det stemmer at når det ikke står noe om klær i invitasjonen så kan du ha på det meste (bortsett fra hvitt, rødt og svart).
"– Det er brudeparet som skal stå i fokus, og man skal derfor kle seg deretter. Man skal ikke ha på seg noe som tiltrekker seg altfor mye oppmerksomhet, sier Unni Kjus ved Unik Brudestudio i Oslo.

Da sier det seg selv at man ikke skal velge en kjole som er hvit. Tradisjonelt sett skal man heller ikke kle seg i rødt da dette er en farge som tilstrekker seg mye oppmerksomhet, og heller ikke sort fordi det er noe man bærer i begravelser.

Virker som at man kan bruke den når man ammer også, + at fallet gjør at den kan brukes når magen forsvinner også :)
Den så veldig god ut den du sendt!! Passer vel ikke i bryllup nei, men ellers :D kanskje blir kjøp allerede kveld :P

Tusen takk for din lange melding! Jeg skal se om jeg finner noe enkelt og pent på lørdag, ellers har jeg den på Zalando som ett alternativ :)

Den var veldig fin! Hvordan er den i størrelsen? Ser den er kun i str 42 igjen og lurer på om det blir litt stort.. bruker stort sett 40 i kjoler.

Jeg brukte denne i dåp for et par uker siden - veldig behagelig kjole å ha på seg :)

ImageUploadedByBV Forum1465889551.252804.jpg

Og jeg syns blått er veldig fint i bryllup :)

Den var veldig fin! Hvordan er den i størrelsen? Ser den er kun i str 42 igjen og lurer på om det blir litt stort.. bruker stort sett 40 i kjoler.
Vil si den er normal i størrelsen. Den hang veldig fint over min store rompe ;) Det er en snor rett under brystene som du kan stramme, så godt mulig 42 vil passe deg. Det fine med Zalando er at det er gratis retur, så hvis den ikke passer er det bare å sende den gratis tilbake :)

Vil si den er normal i størrelsen. Den hang veldig fint over min store rompe ;) Det er en snor rett under brystene som du kan stramme, så godt mulig 42 vil passe deg. Det fine med Zalando er at det er gratis retur, så hvis den ikke passer er det bare å sende den gratis tilbake :)

Takk for svar :) Godt mulig den vil passe da ja, dessuten er det fire måneder igjen av svangerskapet og regner med at det kommer noen kilo til frem til termin :p

Har selv kjøpt denne fra Zalando, fikk den i posten idag, skal bruke den i bryllup i utlandet i sommer. Så håper den er passende til bryllup? Var veldig fornøyd selv, men må ha en vurdering fra damene i familien også før jeg bestemmer meg helt sikkert ;) Den hadde ihvertfall god passform, og mye stoff på magen så den passer selv om magen blir diger :P
Skjermbilde 2016-06-14 kl. 23.23.21.png
Kjøpte først denne fra Zalando, men den sendte jeg tilbake. Såg ut som en gardin totalt uten passform... Kanskje fin på noen andre, men ikke på min figur :P Her tror jeg heller ikke en diger gravidmage ville fått plass faktisk, litt lite stoff over magen.
Skjermbilde 2016-06-14 kl. 23.26.56.png

Jeg ser at det viktigste og fineste om man velger en vanlig kjole er at den strammer inn litt rett under puppene. Da får man den fine runde babymagen under. Har masse vanlige kjoler som er nydelig til babymagen nå :D og om den ikke går inn der, men heller henger løst, så bruk et belte for å få den riktige fasongen :)

Back
Topp