Graviditetsvegitarianer??

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Jeg oppdaget plutselig at jeg ikke spiser noen typer kjøtt lenger. Jeg er kvalm hele tiden, og blir veldig dårlig av kjøtt. Fisk klarer jeg ikke tanken på engang. Fikk i meg bittelitt kylling her om dagen, og fikk kjempevondt i magen. Egg lukter vondt. Det eneste jeg har klart å holde på er litt leverpostei jeg spiste på knekkebrød.

Noen som har det på samme måte? Føler jeg umulig kan få i meg nok protein.. Spiser litt melkeprodukter, men ellers går det mest i karbohydrater om dagen, det klarer kroppen å holde på. Har du noen tips til frisk og god (og lettvint) mat som gir den lille det den trenger? 

Proteinrik mat:

Eksempler på proteinrik mat er:

Brød, melk, nøtter, kjøtt, kylling, egg, fisk, bønner, erter og linser.

Mat som inneholder fullverdig protein er kjøtt, fugl, fisk, egg, melkeprodukter, ost og soyabønner

Vegetariske kilder som du kan kombinere for å få fullverdig protein er korn, ris, mais, bønner, erter, linser og nøtter.

(Kilder: Pasienthåndboka og Folkehelseinstituttet)

Hva med pastasalat med litt ris og bønner? Og med masse gode grønnsaker i?
Nøtteblanding når du trenger noe å tygge litt på? Klarer du å spise brødmat så får du i deg litt der...

Skjønner godt problemet.. går veldig mye i rene grønnsaker her også, og det meste kommer opp igjen.. ting som lukter og kjøtt generelt frister ikke veldig... Får jo håpe det retter seg litt etterhvert...

Jeg og!!! Har ikke lyst på kjøtt! Skyr er full av proteiner! Det spiser jeg!

Sylvia80 skrev:

Proteinrik mat:

Eksempler på proteinrik mat er:

Brød, melk, nøtter, kjøtt, kylling, egg, fisk, bønner, erter og linser.

Mat som inneholder fullverdig protein er kjøtt, fugl, fisk, egg, melkeprodukter, ost og soyabønner

Vegetariske kilder som du kan kombinere for å få fullverdig protein er korn, ris, mais, bønner, erter, linser og nøtter.

(Kilder: Pasienthåndboka og Folkehelseinstituttet)

Hva med pastasalat med litt ris og bønner? Og med masse gode grønnsaker i?
Nøtteblanding når du trenger noe å tygge litt på? Klarer du å spise brødmat så får du i deg litt der...

Skjønner godt problemet.. går veldig mye i rene grønnsaker her også, og det meste kommer opp igjen.. ting som lukter og kjøtt generelt frister ikke veldig... Får jo håpe det retter seg litt etterhvert...

Tusen takk! Blir pastasalat med grønne linser i morgen! Endelig noe som høres godt ut!! :) Nøtter skal handles inn med en gang! :)

TulleHøna skrev:
Jeg og!!! Har ikke lyst på kjøtt! Skyr er full av proteiner! Det spiser jeg!

*Stikker på butikken og kjøper skyr*

Takk for tipset! :)

Back
Topp