Graviditetsuker???

vimsa87

Blir kjent med forumet
Jeg å en veninne diskuterte dette:)

Er det 40+2 til fosteret er utviklet og 42 uker med svagerskap?

Hvis du er i gravid i uke 12 men fostret er 10 uker hvor langt er du på vei da?

Da er DU 12 uker på vei ja[;)]

40+2 er dine uker.. ikke fosterets[;)]

Så da er mine uker helt fra befruktningen skjer..altså eggløsning? men da blir det jo 42 uker til fødsel..
helt fjern på dette..hehe

teller jeg tilbake 12 uker blir det jo fra siste mens

ORIGINAL: vimsa87

teller jeg tilbake 12 uker blir det jo fra siste mens

det stemmer...de to første ukene som telles er du eeegentlig ikke gravid (før eggløsning) men det er sånn man regner [;)]

ok..så da er det når fosteret er 10 uker og man er i 12 svangerskapsuke at en er mer sikker at en vil beholde.???altså da folk pleier si det?

dytter:)

Man er 4 uker på vei den dagen man venter ny mens. mens barnet bare er 2 uker da for det er 2 uker siden befrukting.
Når man er 12 uker på vei kan man ofte føle seg mere trygg for da er det en ferdig utviklet baby som bare trenger å vokse seg stor å få tykkere hud og hår osv.. å vis noe hadde vært galt hadde det nok død eller blitt støtt bort av kroppen før den tid..
det er hvertfall sånn jeg har forstått det[;)]

ORIGINAL: *Julekula*

Man er 4 uker på vei den dagen man venter ny mens. mens barnet bare er 2 uker da for det er 2 uker siden befrukting.
Når man er 12 uker på vei kan man ofte føle seg mere trygg for da er det en ferdig utviklet baby som bare trenger å vokse seg stor å få tykkere hud og hår osv.. å vis noe hadde vært galt hadde det nok død eller blitt støtt bort av kroppen før den tid..
det er hvertfall sånn jeg har forstått det[;)]

Ja altså 12 uker på vei men 10 uker gammelt foster?

Hehe..kunne ikke tro jeg hadde gått gravid før..

Ja di 40+2 ukene beregnes fra første dag i siste mens altså 2 uker før du egentlig ble gravid.. derfor er du 2 uker lengre på vei en barnet er[;)]

man regner forresten 40+3 nå, ikke 40+2

ORIGINAL: lenemor

man regner forresten 40+3 nå, ikke 40+2

hvorfor det?
når jeg fikk david fik jeg beskjed om fullgått 40+2

Back
Topp