graviditetsuker ?

WonderGirl

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Septemberlykke 2024
Er det noen som kan forklare meg litt? Har skjønt at man teller med hele syklusen er da i uke 5 - 4+3 ? Så altså 2 uker og 3 dager egentlig ?

Hvilken uke er jeg da i uke 12/8 for eventuelt tidlig ultralyd. Er det da i graviditets uke 11 10+* ? Som er 8 :p eller er det når man er i graviditets uke 8 og forsteret er teknisk sett 6 uker ? Huff fæl forklaring men ja? Spør jo dumt jeg da :D

3 desember meiner jeg på. Og el rundt 20. Er 4+3 i følge appen. Men embryoet er vel ikke mer enn 2 +3?

3 desember meiner jeg på. Og el rundt 20. Er 4+3 i følge appen. Men embryoet er vel ikke mer enn 2 +3?

Hvis 1 dag i siste mens var 3 des, så sier termlnkalk. 12 sept og 4+5.
Da var el ca 17

Legger jeg inn etter unnfangelse/el 20. Kommer det opp 15 sept og 4+2

Da er du i uke 5, 2 (evt 5) dager inn i uke 5. Men 4 fullgåtte uker

Men siden man regner fra 14 dg før el så er fostere 2 uker yngre ja :) men er ikke slik man teller ut i fra.

Legen vil nok gi den foreløpig termin etter 1 dag i sist mens

Hvis 1 dag i siste mens var 3 des, så sier termlnkalk. 12 sept og 4+5.
Da var el ca 17

Legger jeg inn etter unnfangelse/el 20. Kommer det opp 15 sept og 4+2

Da er du i uke 5, 2 (evt 5) dager inn i uke 5. Men 4 fullgåtte uker

Men siden man regner fra 14 dg før el så er fostere 2 uker yngre ja :) men er ikke slik man teller ut i fra.

Legen vil nok gi den foreløpig termin etter 1 dag i sist mens

Ja Okei, sjekka Ovia. Var 5desembwr ikke 3 så da var vel el ca 19/20 hadde ikm 3 januar var det Hehe.

Oki så når jeg er i uke 8 da 7+2 for eksempel så kan jeg ta tul?

Ja Okei, sjekka Ovia. Var 5desembwr ikke 3 så da var vel el ca 19/20 hadde ikm 3 januar var det Hehe.

Kan ta tul når du vil. Kan se bankende hjerte allerede 5+noe. Så etter 6+0 er det bare å ta tul.

Jeg skal ikke før 11+1 da:)

Du skal ikke telle hvor gammelt fosteret er, tell fra siste tr (eller 14 dager etter el, om man vet når den var).

Altså ved ul i uke 12 er fosteret kun 10 uker gammelt. Om du tar ul i uke 11+? eller 12+? er mest en smaksak (om det er nakkefold du vil måle), men her er de sikkert behjelpelige når du bestiller time ;)

Du kan ta tul når du vil, men avhengig av hva du vil se (bakende hjerte, sprellende baby, nakkefold) er dagene litt mer viktige. Syntes du skal snakke med der du bestiller time (om det er privat) så du får det som passer dine ønsker :)

Du kan ta tul når du vil, men avhengig av hva du vil se (bakende hjerte, sprellende baby, nakkefold) er dagene litt mer viktige. Syntes du skal snakke med der du bestiller time (om det er privat) så du får det som passer dine ønsker :)

Ja var ikke så nøye det
Med tul nå da siden det regner jeg med dom hjelper meg med.

Men var bare å forstå det med hvilke uker man regner hihi :)

Back
Topp