Graviditetstester

Smily

Elsker forumet
Det sies jo at en graviditetstest er til og stole på, men selv om det er tilfellet så tar man enormt mange fler. Da lurer jeg på: er en test 100%? Evt hvilket merke gir 100% riktig svar?
Og da tenker jeg på at man tester når det er mulig å finne ut at man er gravid og ikke dagen etter. For det har jeg skjønt kan slå ut feil.
Kanskje jeg også da lurer på når er det safe og teste?
Veldig greit å vite mtp at noen tester er veldig mye dyrere enn andre. Også kan man slippe og teste seg i stykker.
Hilsen en som forbedrer seg på mye og ble ledd av gynekologen med alle mine spørsmål så lenge før prøvinga...=P

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

De sier jo det at alt av tester skal være 99.9% sikkert.

Snakket med legen sist jeg var gravid å hun sa at de testene vi tar hjemme er like sikre som de vi tar på
legekontoret fra urin.

Eneste som er mer sikkert er blodprøver hos legen.

Så dvs at en blodprøve er tingen?
Eller har du et merke pa graviditetstest som er 99,9 % sikkert. Leser om en del strips som er litt sånn poteto potato.

Forresten så spør jeg mm det her fordi jeg glemte det hos gyn....

Er det ikke sånn at clearblue er 99% sikker eller noe? Jeg kjøpte en sånn med 2 i pakken, og følte meg trygg på at det stemte da begge viste positiv.

Sent from my iPhone using BV Forum

De skal vel være omtrent like tror jeg. Men hører jo om de som kommer over billige tester. Men etter egene erfaringer og venninners så er de du får på butikk/apotek osv eller billigstrimmler.no så sikre som de får blitt.

Søstern min gikk en uke over ikm og tok 2 tester som var negativ. Viste positivt hos legen dagen etter.

Søstern min gikk en uke over ikm og tok 2 tester som var negativ. Viste positivt hos legen dagen etter.

hadde i venninne som ikke viste positiv på urin før etter 12 uker. men viste positiv på blodprøve hos legen

Mitt beste tips etter å ha vært prøver selv.

Clear Blue + suger og gir ofte falsk positivt resultat.
Clear Blue digital slår sent ut på HCG, men utelater liten tvil.

Testene hos legen er mindre sensitive enn hjemmetester (samtlige du får kjøpt på apotek).
Fikk negativ test hos legen enda jeg visste jeg var gravid.
Når du skal teste, vent aller helst til mensen er forsinket.

Men når man først er prøver er det lett å bli testetøs (eller som du sier teste seg ihjel) og mange begynner alt en uke etter eggløsning :p
Vent så lenge du klarer.

Kjøp tester på nett.
Det finnes mange gode sider som selger billige tester i større kvanta :)
Mitt aller beste tips. Temping.

Gå inn på Før svangerskapet og se og spør og grav så mye du orker.
Der finner du likesinnede som kan alle kunstens regler ;)

Masse lykke til! :D

Jeg brukte tester fra ebay, og fikk akkurat samme resultat med dem som dem fra apotek :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Test med morgenurin etter at mensen er forsinket, da skal du kunne være ganske så trygg på riktig resultat:)

Sent from my iPad using BV Forum

Billig tester er nok ikke alltid til å stole på ;) men bla rfsu og clear blue er tilnærmet 100%

TuMmY LoVe

Back
Topp