Graviditetstest spm..

gizzie

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Kan en test bli positiv av seg selv om den blir liggende for lenge??

Tok en test i dag, som viste negativ da jeg sjekket den 5 min etterpå.
Tok en rask titt på den da jeg skulle kaste den, ca 1 time seinere, og da var det kommet fram en liten strek..... Kan den komme av seg selv om den ligger for lenge....? Er vel en grunn til at en ikke skal lese av den etter 30 min? Eller hvordan er det..? Noen som har erfaringer innenfor dette?

Det er en grunn til at det står oppgitt når man kan lese av testen. Les bruksanvisningen, tror nok 1 time er så lenge at prøven ikke kan stoles på.

Jeg leste i pakkningsvedlegget en gang at testen kunne bli falskt positiv om man ventet for lenge. Men har også en venninne som opplevde det samme som deg og faktisk var gravid. Jeg ville nok tatt en ny test i morgen.

Ja det kan komme strek lenge etterpå uten at den er positiv selv om jeg har testa mye og aldri opplevd det..er du usikker så ta en ny om en dag eller to

Ja, det står jo også i bruksanvisningen..

før ikm har alle mine tester vært negative innen 5 min, men positive etter 5min og var gravid. Og de gangene jeg har testa og ikke vært gravid har det aldri kommet noe antydning til strek hveken etter 1 time eller 1 uke.

Back
Topp