Graviditetstest på legevakta?

Lykkeliiten

Glad i forumet
Testa svak pos i går morgen, går kveld og til morgen. E på legevakta nå og har uvi og fikk også en test her nå og den var neg :( hva skal jeg tro? Ble lei meg jeg :(

Sitter her på venteverelse og angrer for jeg spurte om den! 10-11dpo

Testene de bruker på legevakten og helsestasjoner er mye mindre sensitive enn hjemmetester. Det vil si at det sannsynligvis går mange dager fra du får positiv hjemmetest til du kan få positiv test på legevakten. Jeg ville trodd det var helt bortkastet å ta test der 11 dpo, det er alt for tidlig. Ta en nye test hjemme om noen dager du. :)

Hjemmetestene er blitt utrolig bra, testene til legene henger ikke med.

Og sørg for å få en type antibiotika som kan brukes ved graviditet. ;)

Det kan jo vere at den du tok på legevakta er mindre ømfintlig enn dei du har tatt heime.
Du må nok vente nokre dagar for å få sikkert svar, er kanskje litt tidlig.. Men eg vil absolutt tru at du e gravid om du har tatt tre pos testar, så eg dristar meg til å gratulere:)

Det skjedde meg også.. Testet svakt positivt hjemme,dro på helsestasjonen 4 dager etter ventet mens,der testet jeg negativt. Etter 7 dager testet jeg positivt hjemme:)

Vent noen dager og gå til legen med ny test:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Alle 3 graviditetene mine har hjemmetesten vært positiv før den var det hos legen

Back
Topp