Graviditetstest for å utelukke MA?

bellebell

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg bestillte en 2 pakning med clearblue på nett. Siden det tok så lang tid før pakken kom, kjøpte jeg test på både butikk og apotek og de slo ut positiv. Med tydelige tegn som kvalme, strekninger i mage, trøtthet og 3 positive tester så er jeg selvsagt ikke i tvil lenger. Nå kommer testene jeg bestillte på nett i neste uke. Det er slike vanlige clearblue, ikke digital altså. Det jeg egentlig lurer på, er det noe poeng i å teste nå, for å sjekke om hcg nivået er ok? Kan jeg fange opp en MA f.eks. ved å teste? Har noen av dere erfaringer med det? Og kan jeg risikere å bli unødvendig bekymra, om strekene ikke blir sterkere? Har jo 2 tester, og tenker å teste med en ukes mellomrom.
Tar gjerne imot både erfaringer og synspunkt!

Er umulig å finne ut om MA ved å testemed g test. Det er kun ultralyd som kan sjekke det.

Om det er vits å teste mer kommer jo an på hvor sterke streker du hadde. Det når jo et punkt hvor de blir helt metta av hcg, og dette er ofte ganske tidlig.

Så, det er jo egentlig ikke noe poeng å teste mer nei. Kan jo være moro selvfølgelig :)

Nei altså, tenkte at visst strekene er sterke så er det stor sjangs for at ting er ok. Men svake streker derimot kan indikere at noe er galt, at det ikke er "liv laga"? Er det ikke slik at strekene bør være sterke for de fleste på dette tidspunktet i svangerskapet?

Nei altså, tenkte at visst strekene er sterke så er det stor sjangs for at ting er ok. Men svake streker derimot kan indikere at noe er galt, at det ikke er "liv laga"? Er det ikke slik at strekene bør være sterke for de fleste på dette tidspunktet i svangerskapet?
Veldig mange blir til slutt bare stressa av å teste for mye, testene er først og fremst laget for å si om man er gravid eller ikke, ikke for å overvåke stigningen.

Veldig mange blir til slutt bare stressa av å teste for mye, testene er først og fremst laget for å si om man er gravid eller ikke, ikke for å overvåke stigningen.
Ja, det har du helt rett i! Men nå får jeg jo disse testene i posten alikavel, så da blir det vel til at jeg "svir de av".

Back
Topp