Graviditetssymptomer

sollise

Elsker forumet
Hei alle sammen[:)]

Hvor tidlig kan man merke evt graviditetssymptomer som kvalme, hyppig vannlating, trøtthet osv?
Vet det er veldig individuellt...
 
Jeg merka alle de du nevner en måned FØR jeg ble gravid, jeg..
-var nok bivirkninger av hormonene som kom da jeg slutta på P-plasteret eller no sånn[8D]
 
Det merket jeg relativt tidlig... Kanskje da jeg var en mnd på vei eller noe slikt... Spesiellt da hyppige dobesøk [;)]
 
Du fortjener et litt mer seriøst svar av meg også..

Dobesøk merka jeg rundt uke 4, tror jeg.. (visste ikke at jeg var gravid da)
men kvalmen fikk ikke jeg før rundt uke 7-8..
Trøttheten har jeg kjendt på hele tiden, men vet ikke om det i begynnelsen var pga graviditet eller pga mye reising på den tida..
 
Di første symptomene var ømme bryster, kvalme og varhet for lukter + måtte ofte late vannet, -da var jeg ca. 3-4 uker på vei. Litt senere ble jeg trett, -sov både middag + at jeg måtte legge meg tidlig om kvelden for ikke å sovne på sofaen...(..men sovnet som regel på sofaen alikevel...), og så ble jeg veldig fort varm...
Jeg vasket ned kjøkkenet 3 ganger for jeg syns at det lukta så fælt, spes. i kjøleskapet.[>:] Det ble slutt med stekt mat, parfyme, røyk, + at jeg måtte skifte til annen type tannkrem.[X(]
...Syns det var veldig koselig med litt symtomer, hadde lengtet så lenge etter å bli
gravid...[;)]
 
Hei!
Jeg begynte med murring i magen rundt tiden jeg forventet mensen, men hadde allerede testet positivt, så jeg visste at det ikke var tante som kom på besøk. Murringen har kommet og gått hele tiden. Puppene er begynt å bli ømme de siste dagene, (er i slutten av uke 5) Og mannen min kjenner forskjell på dem, de er fastere på en måte?! Føles tyngre... Har ikke merket noe til trettheten ennå, men har ferie, så det kan være derfor. Og ikke noe hyppigere do-besøk. Ellers så har jeg vært litt kvalm i dag, føles som dagen derpå, hjelper å spise litt...
Hilsen meg...
 
Jeg fikk behov for hyppig vannlating og var mye trøtt allerede fra 3-4 dager etter at jeg var på Ullevål og satt inn egg (prøverør). Samt såre og ømme bryster.
Kvalmen kom når jeg var ca. 5 uker på vei og har vart til nå (er 12 uker på vei).
 
Jeg skjønte det ikke før jeg tok en positiv test, men dette er symptomene jeg hadde og fortsatt har; veldig ømme bryster i tiden før ventet mens, så ble det borte. Men i dagene hvor jeg ventet mens begynte jeg å måtte på do å tisse hele tiden. Det holder jeg på med ennå.... Nå er de ømme brystene tilbake, og jeg har en "metallisk" smak i munnen. Merker det kun når jeg drikker vann, for alt vann smaker som om det har ligget i rustne jernrør! Når jeg våkner om morgenen føler jeg meg ofte "fyllesjuk", ikke kvalm, men sånn uggen man er etter en kveld på byen eller fest.... Ikke vært spesielt trøtt, heller det motsatte. Ikke fått sove når jeg har lagt meg og våknet tidlig og opplagt. Noe som er veldig ulikt meg!
 
Noen dager før jeg skulle ha mensen(som ike kom[:)]) Merket jeg at jeg var utrolig dårlig i maven[:'(] Var trett og utilpass, men om det hadde noe med at jeg var gravid er jo ikke sikkert...... Kvalmen kom først i uke 7-8 mener jeg og huske
 
Er i uke 5!


Ømme bryster får jeg alltid før mensen, men denne gangen var det mer stikking og vondt, våkner om natta. De var ømme helt fra Eggløsningen faktisk...
Og jeg har svake mensensmerter hele tia, kommer og går.

Ingen kvalme enda, eller noe særlig. Men kjenner lukter veldig godt da...!!


KLEM
 
Jeg merket ømme bryster ca. uke 4. Skjønnte egentlig at jeg var gravid da.
[:)]
 
hei .
jeg har sånne intense mage smerter eller murring kalles det vel. plutselig kommer det inntenst og er små kvalmen fra jeg våkner til jeg så og si legger meg. har mye hodeverk og er sliten. jeg har et barn fra før men husker ikke alt for da merket jeg det med aldri kommende mens. men mensen jeg hadde nå var mer som en blødning. jeg har også mer matlyst sånn at jeg må ha mat. vet noen hva dette er?  jeg er litt redd..
 
Symptomene begynner og merkes fra 3 uker, da regnes det fra første dag i siste menstrusjon. Fordi, rundt to uker etter første dag i siste menstrusjon, blir det unnfanget men det tar noen dager til litt over en uke til egget fester seg i livmoren din. da er du ca 3 uker på vei. da egget fester seg begynner og det og få hormoner i kroppen din for at kroppen din får beskjed at dette er en venn og ikke en fiende. da får man symtomer, pga hormonene.
 
Jeg merket det rett etter IKM var passert og jeg fikk svak positiv test. jeg var utrolig lykkelig, som en ekstra glød hadde slått seg over meg.

Jeg har vært kvalm om morgene fra jeg var 4+2. Trett og sliten. Murringer og oppblåst kjenner jeg også til. Mye luft i magen. og at enkelte ting lukter helt fælt. Bla vet jeg fra før jeg var gravid at det lukter fælt i heisen på jobb (lukta kommer fra søppelrommet. Men gud så mye verre lukta var i dag.

Merket ikke noe før IKM og er nå 4+6 =)
 
Back
Topp