Graviditetsbelte til bil.....

Lille Rosin

Forumet er livet
Er førstegangs fødende, og lurer igrunnen på en masse rart....
Men lurer nå på om det er noen som kan hjelpe meg med når man burde begynne med graviditetsbelte til bil?
[8|]

har ikke peiling egentlig...har aldri brukt det jeg, men det er sikkert en fordel når man begynner å få en kul...viss man skulle bråbremse eller kræsje så strammer ikke beltet over magen....så jeg regner med at man kan begynne med det ganske tidlig...de som selger belten vet det kansje?[:)]

hei, jeg brukte det gjennom hele graviditeten, tror man begynner å bruke det tidlig, noe sier meg at det er fra uke 12, uten å si sikkert hvor jeg har det fra. uansett var det skikkelig deilig å få bort den stramme selen fra magen. den er veldig lett å sette på sete, og veldig behagelig. og så er jo det veldig trygt å bruke om det skulle skje noe. annbefales virkelig.

Takk for råd og opplysninger.....
Skal helt klart skaffe meg det etterhvert, både for komfort og ikke minst sikkerhet....
Kan jo høre med legen når jeg skal på kontroll.....

Hei...Er ganske sikker på at det er fra 3mnd en begynner å bruke det beltet!
Har sett de selger det hos Simo...[;)]

Hei!
Jeg er gravid for 2 gang nå, og har brukt graviditetsbelte begge gangene. Jeg er veldig fornøyd med. På eska til det står det iallfall at det anbefales å bruke det fra 2. graviditetsmåned. Jeg begynte iallfall å bruke det med en gang jeg ble gravid.

Jeg kjøpte mitt på et bilverksted hvor de også selger div bilrekvisita. [:)]

jeg begynte å bruke graviditetsbelte fra ca 3-4 mnd. Det er lurt å ikke bruke babyen som airbag[&:][&:] Slike belter kan også kjøpes på babyshop, også har jeg sett de på ulike nettbutikker. Mange selger også brukt, tips,tips[;)]

Jeg har fått låne et belte av en venninne. Deilig å slippe presset over magen. Merker det godt selv om jeg bare er ca 8 uker på vei. Uansett, ved en kraftig oppbremsing vil jo belte stramme, så selv om h*n ligger ganske godt beskyttet der inne, er det grenser for hvor mye trykk livmoren kan motstå. Bedre føre var tenker jeg! [;)]

Back
Topp